Verveling? Ga tekenen!

Hi!

Ik moest vandaag met k&c beeldend een musicalster (na)tekenen. nou ik tekende vroeger op zich wel en ik was er wel goed in voor een kind en vond het ook wel leuk, maar nu doe ik het echt niet meer. Alleen ik kwam er weer achter dat het eigenlijk best wel leuk is! Ik zag sommige mensen ook tekenen en ik dacht; dat wil ik ook, gewoon zomaar iets tekenen. Maarja waarom zou je zeggen ‘dat wil ik ook’ en geen actie ondernemen? Dan weet je ook niet of je het wel kan…
Redenen om te tekenen:
– Je kan je creativiteit ontwikkelen
– Je kan je gevoelens uiten
– Je hoeft even niet met je leven bezig te zijn in tegenstelling tot bijv. msn’en
– Je maakt iets met resultaat
– Je kan versteld van jezelf komen te staan 😉

Wát moet je dan tekenen?
Hier zit ik zelf ook altijd mee, daarom een paar voorstellen:
– Begin met een simpele ‘kleurplaat’. Dit klinkt misschien een beetje dom, maar als je even goed zoekt (ik had alleen nog niet echt iets gevonden… haha) kun je nog best iets leuk vinden om even met kleuren enz. te experimenteren.
– Zoek een plaatje op en teken ‘m na. Kies niet eentje uit met een duidelijk gezicht (behalve als jij daar goed in bent natuurlijk); een gezicht moet best precies om er een beetje goed uit te zien.
 Ik had de linkse gekozen om na te tekenen, dat ging nog best aardig (alleen ik heb het gezicht nog niet gedaan xD)

en het maakt natuurlijk niet uit of het lukt, als je het maar leuk vindt!

Enjoy ❤ xoxo

Geef een reactie

