I ♥ Bloomberg

Hi!

Op pakjesavond heb ik een boek van mijn ouders gekregen. Ik ben een ontzettend leesbeest dus dat is helemaal goed gekomen. Ik vond het echt een leuk boek dus hier een soort van review.

Achterkant/samenvatting:
Kendall is dol op geld. Tenminste… als ze het uit kan geven. Wanner ze het huis van haar oma – op de toplocatie Bloomberg Place 86 – erft, krijgt ze een briljant plan: ze probeert het huis voor een groot bedrag te verhuren aan een stel meiden. Zo kan ze financieel binnenlopen en hoeft ze misschien wel nooit meer te werken!
De huurders Anna, Lelani en Megan hebben zo hun eigen redenen om in het huis te willen: Anne moet nodig weg bij haar overbezorgde ouders, Lelani houdt het geen dag langer uit in haar tantes kleine huis vol peuters en de christelijke Megan probeert wanhopig aan haar depressie te ontsnapen.
Kendall is eerst heel tevreden over haar ‘vangst’, maar komt daar al snel op terug als haar huurders wat al te ondernemend blijken…

Kaft:
 Deze heb ik ook getekend op m’n whitebord 🙂

Wat ik er zo leuk aan vond
Ik vond dat er echt een hele leuke sfeer beschreven werd enzo. Ze gingen het hele huis opknappen en dat vond ik heel leuk om te lezen; dat alles er heel mooi uit komt te zien en ze er vol voor gaan. Het was snel geschreven, dat wil zeggen geen langdradige stukken, gewoon gebeurtenissen klaar <– en dan wel iets dieper er op in gegaan hoor, haha. Daardoor blijft het verhaal lopen en dat is fijn om te lezen. Ook het idee van 4 meiden vond ik leuk, want over meiden lezen is altijd leuk natuurlijk. Voor mij dus een leuke verhaallijn in een leuke schrijfstijl geschreven.

Opmerkelijk/hm hm
– Het is een christelijk boek, daar is helemaal niks mis mee want dat ben ik zelf ook, maar soms lag het er wel een klein beetje dik bovenop. Ik vind dit niet erg maar als je niet christelijk bent vind je het denk ik wel een beetje vreemd. Maarja het is wel goed om erover te lezen en ook hoe het in situaties van gewone meiden wordt toegepast. Die halve bladzijde in totaal is dus geen probleem.
– De titel… Geen topper voor mij. Welk boek lees je? ‘Ik ♥ bloomberg.’ En dan moet je nog maar worstelen hoe je dat ♥ gaat uitspreken. Hmm nee.
– Aan het eind staan discussiepunten. Ik moest echt zoo hard lachen toen ik dat zag. Heeft geen invloed op het boek, maar wel opmerkelijk haha.
– Weet je nog vroeger? ik vond het altijd leuk als je een gemene bitch had die inzag dat ze fout zat en haar excuses aanbood aan het eind (roman dus). Dat is hier ook best wel… ehm ja. (Sorry als ik het nu verklap maar dat is best voorspelbaar hoor.) Moet je wel van houden dus.

Dit was het, ik ga nu afsluiten enzo en dan tv-kijken.

xoxo

Geef een reactie

