The Cake in a Mug Progressions

Hello!

Uiteraard wil ik jullie even laten weten hoe het is gegaan met mijn cakeje van eergister. Ik had deze post gister al getypt op m’n mobiel, maar ik had per ongeluk nog m’n oude blog aangeklikt ofzo, dus toen ik op uploaden drukte zei die error, en was het weg. -,-

image Alles door elkaar… mjammie

Maar, back to the point… ik begon gewoon alles door elkaar te roeren, dat ging wat lastiger met de plakkerige pasta, maar na lang roeren gaf die zich ook over. Het was toen een heerlijke bruine brei geworden. Met de bloem erbij werd dat nog erger en zag je ook echt de cakebeslagsubstantie er in terug, waar ik me toen ik de ingrediënten las nog geen voorstelling van kon maken. Ik had een grotere maat koffiekopje gepakt, en het paste er allemaal net in. Dus ik zette ‘m in de magnetron, en wachtte drie spannende minuten af.

image Waiting for the big adventure

Toen mijn zus hem uit de magnetron pakte, aan het oortje, viel het oortje er gelijk af. Balen, maar dit grotere kopje was dus in tegenstelling tot alle anderen in de kast níét magnetronbestendig. =p

image De cake moest nog even, en het oortje lag eraf ^^

De bovenkant was toen nog zacht eigenlijk, en de binnenkant ook, dus hebben we hem nog 1 minuut gedaan. Toen kwam hij er wel goed uit, alleen aan de rand was nog een beetje bloem blijven zitten dat niet doorgeroerd was, en dat was verbrand. Volgende keer wel even goed doorroeren dus.

image Tada!

Toen hebben we hem in twee kopjes geschept, met wat poedersuiker eroverheen, en tadaa! Het duurde weliswaar wat langer dan 5 minuten, door de pasta enzo, maar dat gaat met meer oefening denk ik wel wat sneller. En was het lekker? Ja! Ook al kwam het zeker niet in de buurt van een goddelijke brownie of chocoladecake (de substantie zat er trouwens een beetje tussenin), in zo’n korte tijd was het resultaat genoeg. Er zat nog een heel klein beetje een verbrand smaakje doorheen, maar dat leren we vanzelf wel af. Voor een snel chococakeje vind ik het echt heel leuk & lekker en ik wil het nog zeker wat vaker maken, zodat het ook vanzelf wat beter en sneller gaat :’)

xoxo

Ps. sorry dat de foto’s niet optimaal zijn, maar dit is met mijn mobiel, en als ik het met het fototoestel moet doen, vind ik het een beetje veel werk om op de computer te zetten. Dus eigenlijk is het dit of niets :3

Een gedachte over “The Cake in a Mug Progressions

Geef een reactie

