A Great ‘Quote’ Nobody Knows

Hello dear reader (:

Ik heb wel even getwijfeld maar wil toch graag dit met jullie delen, de meeste mensen zijn volgens mij toch christelijk. Ik heb dit stukje een keer op school gehoord, heb toen alleen ‘2 Korintiërs’ onthouden, was al heel de tijd van plan het op te zoeken, dus nu even gedaan, gewoon even op biblija.net in 2 Korintiërs gezocht op ‘zwak’.   so…

2 Korintiërs 12: 9&10

… maar Hij zei: ‘Je hebt niet meer dan mijn genade nodig, want kracht wordt zichtbaar in zwakheid.’ Dus laat ik mij veel liever voorstaan op mijn zwakheid, zodat de kracht van Christus in mij zichtbaar wordt. Omdat Christus mij kracht schenkt, schep ik vreugde in mijn zwakheid: in beledigingen, nood, vervolging en ellende. In mijn zwakheid ben ik sterk.

Nee, de tekst is niet van deze tijd en ook niet begrijpelijk. Maar de strekking is duidelijk. Paulus schrijft dat hij liever zwak dan sterk is, omdat als hij zwak is, de kracht van Christus in hem zichtbaar wordt. Als je sterk bent, heb je namelijk minder hulp nodig enzo, maar als Paulus het moeilijk had dan werd hij geholpen door God. En daarom kan hij blij zijn met zijn zwakheid. Dat vind ik echt een heel mooie gedachte voor als je het moeilijk hebt! ik ben dus eigenlijk wel blij dat ik hem toch heb gepost, want misschien kende je dit stukje (of de hele bijbel) niet en kan je er kracht uit halen. ♥

xoxo

431546_325396900845178_185662918151911_990972_447158053_n_large

Geef een reactie

