Macarons

Hey,

Gisteren wilde ik dus heel graag wat bakken. In de kast stond nog een bakmix van de Xenos voor chocolademacarons, dus die heb ik gemaakt. Heeeerlijk! ’t Was ook helemaal niet moeilijk, zo gebeurd. Eigenlijk had ik geen idee waar het naar zou smaken. De boven- en onderkant is opgeklopt eiwit met bakmix en daartussen is botercreme (boter, melk en nog een zakje). Door al die ‘zakjes’ heb ik eigenlijk geen idee van de echte ingrediënten en is de smaak omschrijven een beetje lastig, maar lekker, dat is het wel. Als je er een hap van neemt proef je de botercreme en de bovenkantjes samen en is het eigenlijk gewoon een beetje cake/brownie-achtig.
Het helemaal zelf maken is volgens mij best lastig, en zo komen ze er precies goed uit, dus ik zou zeggen: sprint naar de Xenos en koop daar voor €2,99 een bakmix voor 24 (je kan natuurlijk ook gewoon 12 grote maken, want je neemt er al gauw twee) heerlijke macarons. De aardbei moet ik nog uitproberen, het lijkt me ook wel een keer leuk om bruine bovenkantjes met roze botercreme te doen, dat zie je op al die foto’s enzo ook vaak. Ook een leuk idee is om een andere botercreme, bijvoorbeeld citroen, gewoon zelf te maken en er tussen te doen. Dat overige zakje kan je dan gewoon bewaren voor cupcakes o.i.d.
Toevallig is er gister op OhMyFoodness.nl een artikel over diezelfde bakmix online gekomen. Ook leuk om even te kijken dus: http://www.ohmyfoodness.nl/reviews/macarons.

xoxo


© OhMyFoodness

Geef een reactie

