On my way to… the spring!

Hi dear reader,

De afgelopen dagen hebben we het al een heeel klein beetje kunnen voelen. De lente hangt weer in de lucht! Ik weet niet wat het is, maar ik word er altijd helemaal vrolijk van. Dit heb ik dus echt nooit bij de winter. Ik vind het dan wel weer leuk om truien te gaan dragen enzo, en kerst vind ik altijd super gezellig met al die kerstliedjes, maar als kerst dan geweest is voel ik me altijd wel een beetje stuck in the winter. Want dan wil ik eigenlijk het liefst door naar de lente. Waarom de lente?

Tumblr_lgusyk00fx1qdw9tbo1_500_large

Ik weet het eigenlijk niet! Ik ben wel jarig in de lente, daarom heeft het voor mij natuurlijk wat extra’s omdat ik me daar op verheug. Ik denk trouwens soms ook wel dat het seizoen waar je in geboren bent, alvast enige voorkeur heeft. Kou is ook gewoon niet echt iets voor mij, dan krijg ik wintervingers, wintertenen en lijk wel twee keer zo snel te bevriezen als anderen. Maar teveel zon heeft vroeger ook veel exceem bij mij veroorzaakt en zonnen hou ik niet langer dan een halfuurtje uit. De lente met zijn prille zonnetje (ook al heeft die ook aardig wat warmte veroorzaakt in de afgelopen jaren!) daarentegen, vind ik wel heerlijk.

Tumblr_ljjkxipgpk1qad2wmo1_500_large

En de sfeer! Als ik weer dat zonnetje voel, en het minder koud wordt, komen er bij mij gelijk allerlei leuke herinneringen boven. Lastig op te schrijven als je dat gevoel nu niet hebt, maar ik moet dan gelijk denken aan die eerste keren dat je weer zonder jas kan fietsen, korte mouwen aan kan, je zomerjas…
Wij gingen vroeger altijd al in begin maart ofzo schoenen kopen, ik weet nog dat ik dat dan ook superleuk vond en daar kon ik me ook al helemaal op verheugen. De eerste keer dat ik ze dan naar school aan mocht, wauw wat was dat exciting!
Ook moet ik gelijk weer denken aan lekker buiten zitten op de lange zomeravonden en zaterdag- en zondagochtenden. Wat ook wel iets met die heerlijke zomervakantie te maken heeft. ☺

Tumblr_lqysuhvwge1qkokrho1_500_large

Jullie horen het: ik heb er alvast zin in en verheug me op de eerste bloemetjes (onee, die heb ik al gezien!) en lammetjes. Ik hoop jullie ook, en al zeker na het zien van deze vrolijke lentepost!

xoxo

Een gedachte over “On my way to… the spring!

Geef een reactie

