Paasbrunch ’12

Hello!

Ik had jullie al verteld, dat ik vandaag een paasbrunch zou maken. Alles is zelfgemaakt, behalve als er bij staat dat het uit de winkel komt. Ik vond het wel zo netjes om daar even onderscheid in te maken xd
Het was heul lekker. Dus.. hier wat fotootjes!

– Breekbrood, gewoon uit de winkel :]
– Croissantjes met deeg uit zo’n blik, met gerookte zalm, ham en ham&kaas ertussen

– (Zelfgemaakt) krentenbrood met boter en suiker
– Matzeballetjes, ik kwam het recept tegen op internet en wilde het vooral maken om te proberen. Het was namelijk: matzes, olie, water, suiker, zout en een ei. Maar, het smaakt niet echt ergens naar…

– Stukjes bagels, sesam en ‘normaal’ (uit de winkel)
– Cakepops, hmm! (Verkruimelde cake met botercrème en dan chocola eroverheen.) Mierzoet, maar wel lekker!

– Stukjes paasmergpijpjes
– We hadden nog een eidooier en eigeel over van iets, wat samen weer een heel ei is, en wat je dus gewoon ongeveer een minuutje in de magnetron kan doen met wat kruiden en dan heb je een gebakken eitje ofzo.. Soort van ‘Egg in a Mug’?

– Versgeperst sinaasappelsap
– Scones met room en jam, hmmm I like

Even een overzichtje van de tafel, schattige servetjes he ☺ en voor de rest nog eier- en tonijnsalade, cherrytomaatjes, suiker, druifjes (die ene is niet beschimmeld ofzo hoor, maar we hadden gesmolten chocola over van de cakepops, dus dat hadden we op tafel gezet zodat je nog dingen erin kon dopen), kaarsjes, rucola

Zo zag het er uit, die standaard is eigenlijk voor taarten, maar ziet er heel leuk uit en bespaart ook nog eens ruimte, want anders had het never gepast.

Nou, dit was dus mijn paasbrunch! Was echt lekker en gezellig, want we hebben toch zo een uurtje aan tafel gezeten. Sommige dingen waren echt lekker, anderen dacht ik van nouja een keer was genoeg om te maken. Hebben jullie nog speciale dingen gegeten?

xoxo

2 gedachten over “Paasbrunch ’12

  1. Hoi Hester,
    Wat een super-paasbrunch!! Hardstikke knap gedaan!
    Even over die matzeballetjes: matzeballen (of Kneidl, zoals ze ook veel genoemd worden) eet je in de soep. Vooral in de week van Pesach, maar eigenlijk het hele jaar door, kun je van een zakje kneidlmix balletjes draaien en die een half uurtje mee laten trekken in de bouillon. Omdat matzeballetjes uit zichzelf nauwelijks smaak hebben, nemen ze die smaak van de kippe- of groentebouillon op en worden ze erg smakelijk. Wel wat kleffig, hoor dat blijft zo. Moet ik je moeder volgende keer nog eens een pakje kneidlmix meegeven zodat je het heel makkelijk nog eens kunt proberen?
    Chaja

    • Bedankt voor uw reactie en tip! Ik had toen ik op ‘paasrecepten’ zocht dit gevonden, maar toen ik een ander recept zag stond er inderdaad bij dat ze in de soep werden gelegd. Ik zou het wel leuk vinden om het nog een keer te proberen in de soep, dus als mamma weer bij jullie is kan u het misschien aan haar meegeven!

Geef een reactie

