Nagellakgebruik

Hello,

Ik wilde deze post op zondag online zetten, maar die deadline heb ik niet gehaald door m’n computer. Daarom vandaag alsnog. Deze keer over nagellak. Ik vind dat het je outfit echt compleet kan maken, want zeg nou zelf, een vrolijk kleurtje staat toch veel leuker dan lichtroze? Dat is m’n hele huid al!

Hoevaak & wanneer?
Soms heb ik heel vaak nagellak op en bijna nooit blanke nagels, een andere keer loop ik een hele week met niks erop. Dat ligt er nogal aan wat voor schoolwerk ik allemaal te doen heb, want het is niet echt prioriteit nummer één bij mij. Toch vind ik een leuk kleurtje wel leuk staan, ik probeer dan meestal een kwartiertje eerder naar beneden te gaan, kwart voor 8 of 8 uur dus. Dan lak ik en kijk ik nog een uurtje tv zodat het goed kan drogen. Ook al zitten er de volgende ochtend toch vaak krassen van m’n haar in. 😦 Op zondagmiddag lak ik ook best vaak m’n nagels, omdat dat toch zo’n luierdag is.

imageimage
Wearing at the moment: het enige HEMAkleurtje (groenblauw) met daarover Essence Make me Gold (als ik het goed heb). Ik vind het turquoise met goud wel chic staan. En na 2,5 dag alleen nog maar een chip bij m’n wijsvinger na het douchen, maar die chipt toch altijd heel snel, wauw! Ik heb btw ook nog totaal geen zin om die glitters er af te gaan boenen ^^

Stash?
We hebben thuis een enorm ruime keuze, rond de 80 flesjes geloof ik. Het begon met vijf lichtroze kleurtjes van L’Óreal van m’n moeder, ondertussen zijn die aangevuld met alle mogelijke kleuren van vooral Catrice en Essence, een paar van Rimmel en nog meer budgetmerken. (Eigenlijk geen huismerken als Hema en Etos, ik weet ook niet waarom.) Ook twee kleuren magnetische nagellak met een magneetje, stempeltjes, nagellakverdunner, blauwe, witte, zilveren en zwarte liner, een stiftje met nagellakremover, stickertjes e.d. Maar ik besteed er amper geld aan; alles is aangeschaft door m’n zus of gekregen van m’n moeder… Erg hè!

imageimage
Ghehe, troeeep. Soms gooi ik alles er uit en zet ik het terug: Catrice, Essence, topcoats e.d. maar na een tijd is het toch altijd weer… like this.

Welke kleuren?
Ik hou van kleur, dus dat zie je vaak terug op m’n nagels. Eerst deed ik heel vaak vijf verschillende kleuren en vond ik één simpele kleur way too boring, de laatste tijd kan ik me toch redelijk inhouden (want soms had ik ideeën die jammer genoeg toch niet goed uitpakten) en ga ik meer voor safe. Dan heb ik toch liever even snel een simpel kleurtje dan helemaal niks omdat je een uur de tijd moet hebben voor een ingewikkelde, mislukkende nailart. Ik heb die 80 kleuren allemaal nog lang niet opgehad, dus ik werk ze nu gewoon af. Maar nudekleuren, pasteltinten, knalkleuren, creme finish, metallic, flakies, glitters en noem zo maar op probeer ik wel af te wisselen, want soms heb ik geen zin om wéér metallic op te hebben, of weer een opvallende kleur. Ik stem het overigens nóóit op mijn kleding af (ook omdat ik niet zo iemand ben die de avond van tevoren kleren klaarlegt voor de volgende dag).

xoxo

Geef een reactie

