Agenda

Hello,

Deze keer krijgen jullie een kijkje in m’n agenda. En dan gaat het meer over wat ik met die agenda doe, dan over wat er instaat wat ik ga/moet doen. (Volgen jullie ‘m nog?) Ach, scroll maar gauw verder (:

image

Welke?
Ik heb de agenda van Fancy, een meidentijdschrift. Hij heeft een ringband en daar omheen nog een rug zeg maar. Ook heeft ‘ie nog een roze elastiekje om ‘m bij elkaar te houden, want dat is op dit moment van het jaar wel nodig. De rug begint een beetje uit te scheuren op die vouw namelijk. En het wereldbolletje en die ‘spetters’ zijn ook al helemaal weggesleten. Toch houdt hij het nog best aardig, de kaft van de agenda van m’n vriendin bijv. ligt al helemaal los. Door de rug en de ringband en het elastiekje blijven in elk geval alle elementen bij elkaar. ^^ Een agenda mag ook best verslijten, dat ziet er naar mijn mening ook wel leuk uit (kijk eens jongens, ik heb het al het hele schooljaar volgehouden!) en dat ding gaat tig keer open en dicht bij mij op een dag, dus logisch is het wel.

image
Een nog lege week

De binnenkant is vrij rustig, witte achtergrond met zes terugkerende verschillende randen om de week heen. Bij elke week is ook een post-itbriefje met een leuk weetje. Er tussendoor zitten geen notities, die zitten alleen achterin. Wel zit er tussen de weken een soort, verslag/documentaireding van een wereldstad (Parijs, New York, Los Angeles, London) met wat foto’s, tips, en soms een verhaal van iemand (au pair in Parijs, model in New York). En er zitten nog twee invulverhalen in.

image
Verhaal van een kostschoolmeisje

Gebruiken?
Jaaa! Mijn agenda wordt echt óptimaal gebruikt. In groep 8 deed ik niks met mijn agendaatje, nu ligt hij elke les (open) op tafel (daar wordt dan ook soms wat van gezegd door chaggoleraren. ‘Hester, doe die agenda eens weg.’ Kan ik weer opnieuw beginnen met tellen hoeveel weken tot de vakantie nog.). Ik zet vaak bij elke dag neer welke vakken ik moet doen, en dan reken ik in m’n hoofd uit hoe lang ik daar ongeveer mee bezig ben. Ook blader ik er elke keer doorheen, gewoon naar andere weken kijken van het begin van het schooljaar of de weekjes tot de vakantie tellen. Of dingen inkleuren. :’) Ik weet eigenlijk niet wat ik allemaal doe, maar toch kom ik er mijn lessen aardig mee door. In tegenstelling tot op school gaat thuis mijn agenda alleen open om even het huiswerk te bekijken (maar dat zit vaak al redelijk in m’n hoofd).

image
Dit zijn dus spulletjes die bij Parijs horen ofzo, haha. Zie je die toren erachter? Die was eerst zwart-wit, ik heb ‘m zelf helemaal ingekleurd met markers, veel gezelliger toch ☻

image
Een afgelopen week: blauw gemarkeerd = repetitie, roze gemarkeerd = so, streep onder iets = gedaan, krul boven de dag = overleefd, en vrijdag ging ik naar Aken. Hier heb ik trouwens bijna niet geschreven wat ik thuis moest doen, alleen op woensdag. Was eigenlijk nog een best nette week.

Nu berg ik ‘m snel weer op, ik wil ‘m de komende week niet zien! 😉 Zijn jullie ook van die agendamensen?

xoxo

Geef een reactie

