Maandag 30 april: Koniginnedag!

Hi dear!

Oeh, wat een leuke dag is vandaag! Ik had me er al een paar weekje van tevoren op verheugd. Vorig jaar waren we niet thuis met Koniginnedag en had ik helemaal geen Koniginnedaggevorl omdat er amper een markt was. Dit jaar bleven we gelukkig thuis, want er is altijd een supergrote markt op 5 minuutjes loopafstand die ondertussen meer dan traditie is. Vroeger dé plek om barbies, barbiemeubeltjes, barbiepaarden, barbiekleertjes, barbiezwembaden, barbietreinen, barbievliegtuigen en alles wat we tegenkwamen in te slaan. Dit jaar zouden we een heel goed jaar gehad hebben, ugh wat zagen m’n zus en ik veel leuke dingen, en wat baal ik soms dat ik die tijd ben ontgroeid…

Om 9 uur gingen we daar al heen. Ik heb niks gekocht, maar daarvoor ga ik er ook niet echt heen, meer voor de gezelligheid (en die was zeker aanwezig). Mijn zus scoorde nog wel een tasje en jasje, mijn vader zwarte klompen en mijn moeder een schattig schaaltje voor cupcakes/koekjes/taart en een donutmaker voor kleine donutjes. Dat gaan we natuurlijk snel uitproberen!

image

Thuis aten we buiten een heerlijke zelfgemaakte oranjetompouce. Vanaf de tablet luisterde ik mee met de bezoekjes van de koniging en ik las wat en lakte mijn nagels (waarvan de helft alweer is beschadigd door die stomme topcoatdie niet droogt en naar nagellak blijft stinken, grr). Even een snelle lunch door de late tompouce en daarna heb ik na lange tijd mijn goudvis Fanta weer een keer verschoond (applausje?).
Daarna ging ik een stukje fietsen met mijn moeder. Uiteindelijk kwamen we bij nog bij eeen klein marktje uit waar we nog even rondliepen en een ijsmachine kochten die m’n moeder al lang wilde. Genoeg om uit te proberen dus weer :)Natuurlijk hiek ik ook even mee met het speciale oranje-rood-wit-blauwdiner, zie foto.


Rode paprika, witte risottorijst, blauwe rodekool, oranjegekruide kip (niet op de foto)


Oranje perzikbavaroise met blauwe bosbessen, blauwe druiven en een sinaasappelpartje

Daarna even gedouchet en nu nog deze post online zetten, maar grr dat duurt(/de) even want computers werken niet altijd mee =s. Die nagellak gaat er trouwens vanavond ook weer af, bah als je er met een nagel langs kwam stond er al een half cirkeltje in je nagellak gedrukt. Ik denk dat ik maar weer een weekje zonder moet, de laatste tijd smudged het heel de tijd en daar doe ik het niet voor ^^ Maarja ondanks dit dus alsnog een hele leuke Koniginnedag! Wat heb jij gedaan?

xoxo

Geef een reactie

