Blogs die ik volg

Eigenlijk sinds ik zelf ben gaan bloggen ben ik ook blogs gaan volgen. Dat kan super makkelijk met Bloglovin’ en daar kan je ook wat nieuwe sites ontdekken. Vandaag laat ik even zien welke blogs ik volg (zijn er nu nog maar 11, dus valt mee), waarom ik ze volg, en waar ik bij blogs op let.

Tumblr_lrmukvaih81r29t5yo1_r2_500_large

Beauty & Lifestyle

  • Miss Lipgloss: een hele fijne, professionele site. Lekker veel posten met mooie foto’s. De nagellakswatches vind ik altijd duidelijk en overzichtelijk, dingen als nieuwe parfum (dat moet ik toch echt ruiken) en wat er in douchegel zit boeit me dan iets minder. De wekelijkse sneak peak vind ik ook heel leuk, oja en de schattige smileys 🙂
  • Beautygloss: ook een professionele site. Dan heb je, net zoals bij MissLipgloss, wel te maken met advertorials die vaak iets minder boeiend zijn, maar er komen lekker veel posten zodat het niet uitmaakt als je er eentje skipt. Op deze site komen ook veel filmpjes (maskertjes, shoplogs, ooglooks), die skipte ik eerst altijd, maar nu vind ik het juist grappig om naar te kijken.
  • Beauty Before Breakfast: deze blog volg ik al best wel lang. Hij is wat minder bekend, wat minder posten en geen advertorials maar vaak een ooglook of nailart. Net iets meer eigen creativiteit, dat vind ik wel leuk om te zien. De reviews vind ik wat minder leuk omdat het vaak producten zijn die ik niet gebruik, maar toch wel leuk om even te lezen.
  • My Cherise: op de site zelf staat ‘Beauty, Fashion en Lifestyle met een persoonlijke twist’ en dat vind ik ook helemaal kloppen. Het beste kan je zelf even een kijkje nemen, want er staan heel erg uiteenlopende onderwerpen op. Altijd weer een verrassing dus (:
  • Teskuh: eigenlijk hetzelfde als hierboven, maar dan nog ietsjes minder beauty volgens mij. Weer veel leuke filmpjes, alleen dan vaak gewoon over een onderwerp praten oid, geen ‘hoe maak je deze ooglook’. Ik smul elke twee weken weer van de sneak peek. ook wel een leuk dingetje namelijk: de blogster is pas 16 geloof ik en zit nog op de middelbare school (eindexamen).. Dat is ook wel een keer leuk, in plaats van iedereen die de 20 al gepasseerd is, ghehe 🙂
  • Just Semir: Deze blog heb ik sinds kort toegevoegd, omdat het echt een van de weinig blogs door/van een jongen is! Ik heb nog niet heel posts gelezen, maar de meesten zijn volgens mij een beetje columnachtig, leuk.

42502790202817522runkzsrmc_large

Food

  • Oh My Foodness: van mij mogen deze dames nog wel vaker posten, want als ze er zijn vind ik ze altijd heel leuk! Echt van alles wat: cake/taart/koek, avondeten, een salade of broodje en ook wat foodreviews of soms wat foodpic’s.
  • Lekker en Simpel: ook allemaal leuke, lekkere en simpele dingen en ook van alles wat. (Jammer genoeg gebruiken ze wel vaak kaas, wat ik dus niet mag ^^)  En zeker elke dag een post, heerlijk!
  • Blondie Kookt: deze blog volg ik nog niet zo lang, maar ik ben er wel positief over. Vooral veel (hele foute) zoetigheden, maar ook andere gerechtjes. En elke dag (om 15:00 uur, haha) een post.
  • Over Eten: ook deze blog is er onlangs bijgekomen en er staan ook vooral veel taarten, cakes en koekjes op waarbij er alleen naar kijken al een genot is. Jammer genoeg niet zo heel vaak een post, maar ik vraag soms ook wel heel veel van de bloggers, haha.
  • The Teenage Foodies: sinds ik deze blog volg zijn er jammer genoeg nog maar drie posten online gekomen… Het is dan ook geen .nl domein maar .blogspot.com, en ik kan het ze niet kwalijk nemen, maar jammer vind ik het wel. Want het archief is best leuk om af en toe door te nemen!
Los van deze blogs check ik ook dagelijks de sites Girlscene en Culy, maar die kun je niet volgen met bloglovin’. Echte professionele sites met meerdere schrijvers, veel posts per dag (ik lees ze vaak niet allemaal).
Tumblr_m33xv1rnir1r6j0hbo1_500_large

Wat maakt een blog voor mij aantrekkelijk?

Een blog die ik zie volg ik niet zomaar. Ik vind het belangrijk dat er mooie grote foto’s op staan (dat probeer ik de laatste tijd ook steeds meer te doen), dat het overzichtelijk is (niet elke post opeens een ander lettertype), dat er dingen op staan die mij interesseren en inspireren. Een kijkje in het persoonlijke leven van de blogger zoals sneak peeks en filmpjes waarbij je ze echt ‘ziet’ en ‘hoort’ vind ik altijd superleuk. Bij de professionele beautyblogs mis ik soms een beetje de creativitieit van nail arts enzo, ooglooks zie je daar nog wel voorbijkomen. Ik vind het ook belangrijk dat je regelmatig post. Eén keer per week vind ik dan een beetje aan de lage kant, ik bedoel, je hebt wel een blog en lezers om vast te houden. Want met bloglovin’ bezoek ik niet elke dag je blog; ik bezoek ‘m alleen als er een post online komt.

2 gedachten over “Blogs die ik volg

Geef een reactie

