Engeland/London #1: Days

Woensdag

‘s Avonds na het eten propten we ons met zijn allen in de mini. Met dakkoffer en al reden we naar Hoek van Holland. Daar mochten we de súpergrote boot op. Omdat het een nachtboot was had iedereen een eigen cabine/hut met bedden en een douche, wc & wasbak waar we onze spullen dropten. We liepen nog even een rondje door het winkeltje en hebben de rest van de avond in het restaurantje/zitje/barretje gezeten. Om kwart voor 11 vertrok de boot, met heel wat getril, maar na een tijdje viel ik toch in slaap.

Donderdag

Om half 7 (Engelse tijd; half 8 Nederlandse tijd) werden we wakker door de intercom (deuntje van onze ijscoman ^^). Aankleden, tas inpakken en lekker ontbijten. En toen reden we de boot af, om half 8! We gingen eerst een stuk rijden, maar na twee uurtjes wilden we wel weer een de benen strekken, naar de wc en wat eten. Het was alleen bessst wel koud en er was ook niet echt wat te doen, de meeste winkels nog dicht (maar we zijn wel even in de Primark geweest… xD). Dat was dus even lastig door te komen, maar voor de rest hebben we ons wel vermaakt. Veel gereden en van de omgeving (Kent) gezien en dan gewoon telkens uitstappen bij leuke plaatsjes. ‘s Avonds kwamen we aan in onze Bed & Breakfast, echt heel verzorgd en mooi: twee badkamers, twee kamers met elk twee heerlijke bedden, mjammie koekjes…

Vrijdag

‘s Morgens kon ik heerlijk even in bed blijven liggen, daarna douchen en toen ontbijten in een supercute ontbijtkamer. Met echte toast, sinaasappelsap, cornflakes en pruimen (die laatste twee heb ik daar ‘ontdekt’ ). We waren dus gelukkig een stuk later dan de vorige dag toen we eenmaal op stap gingen. We wilden de kerk in Canterbury bezoeken, maar gisteravond toen we erlangs liepen was ie gratis, en nu opeens 9,50 pond per persoon. Dat hadden we er nu ook weer niet voor over, dus na een foto stapten we de auto weer in. Net zoals woensdag weer veel gereden en gezien. Voor de lunch kochten we een vers brood en de bakkeres (?) ‘smeerde’ ons een brownie aan, jammm. Dat aten we ergens op een ‘public footpad’ met humps (heuvels waar de uitlaat van de mini zo heerlijk over kon schrapen, lol) op tussen de weilanden met schaappies op een heel klein krukje in de miezer en koude wind, haha. En wow, we reden ‘s middags nog een heel stuk, aaauw voor m’n zitvlak. We gingen ook nog naar een Tesco, hele grote supermarkt. ‘s Avonds hadden we een beetje moeite met een restaurantje vinden *stilte*, maar uiteindelijk aten we om 8 uur súperlekker. (Meer volgt.) We sliepen in een B&B in Londen.

Zaterdag

Op zaterdag gingen we naar Londen! We ontbeten eerst en daarna liepen we naar het treinstation. Daar kochten we een onbeperkte dagkaart en gingen we eerst met de trein en daarna met de metro. We hebben heeel veel gezien: allereerst de wisseling van de wacht met de paarden (Horse Guards), en daarna (in willekeurige volgorde) Big Ben, Buckingham Palace, St. Paul’s Cathedral (niet ingeweest), London Eye (ook niet ingeweest), Tower Bridge, over een andere brug gewandeld, wandeling langs de Thames en lunch, West Minster Abby, Harrods (groooot en duuur! We kochten er nog wel een ‘pie’; iets van een hartige taart, met koude vulling. Ik wil het nog even goochelen, maar op het moment dat ik dit typ zitten we zonder internet.), Oxford Street. Natuurlijk hebben we ook in een dubbeldekker gezeten en veel met de metro gegaan. Daarna even in een parkje neergestreken en toen naar een restaurantje, een typische Engelse pub. ‘s Avonds gingen we weer terug met de metro en de trein, aawh mijn voeten waren zo kapot, veel gelopen en een spier in m’n knieholte kinda verrekt. XD We waren gelukkig niet al te laat thuis dus kon ik nog even douchen en toen m’n bed in, want de volgende dag…

Zondag

… moesten we VRÓÉG op! Om 5 uur ging de wekker. Ahum. Ik probeerde mijn ogen open te doen maar wat was het lícht, dus ik kreeg ze vervolgens niet meer open haha. Maar heb me op een gegeven moment toch uit bed gesleurd, aangekleed en toen met een duf hoofd in de mini gekropen. We reden naar het park Crystal Palace, om daar in te schrijven voor de London to Brighton Mini Run en op te stellen tussen alle andere mini’s. Toen was het 6 uur ofzo en moesten we nog twee uur wachten voor we naar Brighton gingen. Dus heb ik ontbeten en daarna mijn nagels gelakt en gelezen, tudududu. Toen het ondertussen al als half 11 voelde gingen we rijden, met bijna 2000 mini’s naar Brighton. Dat was iets van anderhalf uur, maar daarna moesten we jammer genoeg nog anderhalf uur in de file staan voor 2,5 mile (1 mile = 1,6 km en ja, ik ben lui) omdat alle mini’tjes + het gewone verkeer naar de pier wilde. Daar stonden ze namelijk allemaal opgesteld, dus daar hebben we nog even rondgelopen. Daarna gingen we naar de boot, nog 2,5 uur rijden. Alleen we waren er om half 6, en je mocht er pas op om 8 uur. Inderdaad. Toen hebben we dus maar plaiden, een kaartspel en een boek uit de auto gepakt en zijn in het zwakke zonnetje bij het strand gaan zitten. Nog even gewandeld en daarna mochten we dan de boot op. Daar wachtte ons nog een driegangendiner met lieve Fillipijnse colberts en om 10 uur waren we weer in onze hut.

Dit was een hele lap tekst (914 woorden), maar ik wilde het gewoon even delen en waarschijnlijk waren jullie ook wel een beetje benieuwd. Om dit dan weer in twee delen te doen leek me een beetje té namelijk. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, geen foto’s enzo, maar die komen allemaal (oké, niet alle 600) nog!