Engeland/London #3: Food

Uiteraard heb ik ook superlekker gegeten. Twee ontbijtjes op de boot, twee in B&B, een in de auto ;p, vier keer uit eten waarvan één keer op de boot in een poepsjiek restaurant. Voor de lunch kochten we vaak broodjes en gebruikten we ons overlevingspakket (appelstroop, smeerworst, blikjes rode vis, pindakaas, kleintjes van De Ruijter). Hier laat ik jullie een paar foodpictures zien! (Uit een restaurant vaak alleen mijn bord.)


Eerste ontbijt op de boot


Eerste avond uit eten: zalm met gepofte aardappel, salade, Hollandaise saus en nog boter & mayonaise


Schattig ontbijtzaaltje met eh.. Delfts blauw?


Versse sapjes en melk, fruit, yoghurtjes, cornflakes en toast, maar die stond hier niet bij


Paps’ ontbijt: witte bonen in tomatensaus, ei, worstjes, tomaten, champignons, spek/ham

DIY: koop een vers brood, prop een opklapstoeltje in de dakkoffer, zoek een Public Footpad, stouw een overlevingskratje in de achterklep van je mini’tje & regel een moeder = lunch … op de te kleine krukjes in de kou, dan maar dicht tegen elkaar aan kruipen
(Ik hoop dat deze beschrijving genoeg zegt, foto wilde weer niet uploaden)


De oooverheerlijke brownie ♥ Met het mes al in de aanslag, hahah


Tweede avond uit eten bij een Indiaas tentje. Van de menukaart snapten we niets, maar lekker was het wel! Brood, rijst, en ieder z’n eigen schaaltje/pannetje, ik had een curry met kip, m’n zus ook zoiets, m’n moeder een heerlijk gekruid half haantje, en m’n vader ook iets van vlees. We namen er nog een bakje salade, champignon en spinazie bij. Het was pittig maar echt heel lekker en apart!


Brood (met broodrooster erbij voor echt toast) en croissantjes…


… vruchten, yoghurtjes en cornflakes/muesli…

… er was ook English Breakfast, maar die foto wilde niet uploaden


… wat we hier aten (en op de tafel nog jam, boter, Marmite, marmelade, Nutella etc.). Er kwam ook nog een kat met drie poten buurten, zag er apart uit!


Bij Harrods kochten we een zogenaamde pie, ze waren er met heel veel verschillende hartige vullingen. Mijn moeder en ik hadden met kalkoen. Het was koud en er zat nog een soort gelei boven volgens mij. Weer apart, maar toch wel lekker


Derde avond uit eten bij een typische Engelse pub. Ik had ‘scampi’s in breadcrum’, wat dus eigenlijk garnalennuggets waren ^^


Vierde keer uit eten op de boot in een supersjiek restaurant. Voorgerecht: Sea Mix (krabsticks, Hollandse garnalen, zalm met mayonaise van groene groentes geloof ik). Lekker en zó strak (en snel) geserveerd… Alleen wel vullend door de mayonaise die ook door bovenstaande zat


Nog een voorgerecht, omdat mijn zus ‘m eigenlijk toch niet luste ruilden we na allebei de helft :$. Onderaan te beginnen grapefruit, gekonfijte eend, mozzarella, rucola, besjes


Hoofdgerecht: Tagliatella met spinazie en bovenop iets van een kalfskoteletje volgensmij. In een veel minder sjiek restaurant was dat dus sowieso náást elkaar geserveerd, en hier op elkaar, kenmerkend voor luxe concludeerde ik ^^


En laatste ontbijtje op de boot, dag restaurants en buffeten…

Geef een reactie

