Random Blog Things #3

Heel af en toe komt er een ‘random blog things’ voorbij, als ik gewoon weer wat updates over mijn blog heb. Hier weer een paar.

– De laatste tijd laat ik veel vaker een aanhef en ‘xoxo’ achterwege. Ik heb besloten dat ik het alleen nog maar ga doen bij een stukje over mijn dag. Hier heb ik niet echt een reden voor, maar het is gewoon iets wat ik liever anders ga doen.
–  Ik denk zo’n twee weken geleden gingen mijn posten heel regelmatig en plande ik ze van tevoren in. Maandag & vrijdag GMH, woensdag inspirationpic’s, zondag een grote post en maandag t/m zaterdag een stukje over mijn dag. Op zich beviel dat best maar toch vind ik het een beetje saai. Voor jullie is het dan niet echt een verrassing meer wat er komen gaat, teveel hetzelfde naar mijns ziens. En na Engeland heb ik nu nog echt zo’n 5 posten in m’n concepten staan die allemaal over andere onderwerpen gaan. Maar op een dag én een diary én een GMH én een randompost wordt teveel; ik denk dat jullie dan dingen gaan skippen. Eerst dacht ik: hè, dan laat ik dingen vallen. Maar aan de andere kant had ik voor mezelf die GMH, diary en inspirationpic’s bedacht om ‘de boel draaiende te houden’ zeg maar. Zodat ik niet stil kwam te liggen zonder inspiratie te hebben om ergens over te schrijven. Dat ik nu wel over andere dingen schrijf is dus eigenlijk waar ik naartoe wilde. Dat betekent wel dat GMH’s en inspirationpic’s zeldzamer worden en iets over mijn dag denk ik ook niet meer elke dag komt als ik niet veel bijzonders doe (als ik zoveel heb om over te schrijven dan, dat is ook niet altijd). Daar moet ikzelf denk ik nog het meest aan wennen, maar uiteindelijk zijn die posten wel die ik het leukst vind om te doen.
– Ondertussen zit ik er ook aan te denken misschien een andere naam te kiezen. Volgens mij kan dat (ik heb het wel eens eerder gedaan) zonder archief kwijt te raken. Redenen waarom ik het zou willen doen is omdat ik deze naam een beetje lang vind, graag iets met mijn eigen naam erin zou willen en omdat het positieve tintje wel een beetje weg is. Dit zie ik niet als ‘falen’ zegmaar, gewoon net zoals het tweede punt was ook dit zodat ik een soort van richtlijn had; omdat het geen beautyblog is, wilde ik wel iets anders waarmee ik een beetje mijn posts kon sturen. Nu ik nog niet veel bezoekers heb verlies ik er ook niet zoveel als ik het verander, want volgens mij word je dan niet automatisch doorgestuurd. Ik zal het dan echt ruim van te voren aankondigen, naar welk adres ik ga verhuizen, zodat iedereen het kan zien. Eerlijk gezegd heb ik al wat in mijn hoofd, dus dat zal niet zo lang meer duren.
– Ik heb ook nieuwe categorieën, omdat ik vond dat ik er eigenlijk véél meer moest hebben en ook wat duidelijker. Eerst had een post meestal één categorie, nu vaker meerdere, omdat je hem dan vaker tegenkomt en ‘ie vaker gelezen wordt.

Dit was het denk ik wel weer, nog een aardige lijst. Maar jullie zijn weer even bij. En ik heb nog steeds inspiratie! 🙂

Tumblr_m4c8ugrl6p1qfm87to1_400_large

Geef een reactie

