Tekenen

Als eens eerder, rond 14 december als ik het goed heb (toen kreeg ik namelijk mijn mobiel, daarom weet ik de precieze datum nog) postte ik dat ik eigenlijk wel weer vaker wilde gaan tekenen. Vroeger (en dan bedoel ik ook echt toen ik heel klein was) deed ik dat vaak, ik kon voor mijn leeftijd toen ook nog wel aardig wat leuke poppetjes tekenen maar het heeft toch niet echt doorgezet. Ik ga liever voor de zogenaamde luie hobby’s: boeken lezen, blogs lezen, films/programma’s kijken. En als ik dan moet tekenen, dan moet je dat zélf nog doen en bedenken. Maar op de tweede pinksterdag verveelde ik me echt enorm en daarom besloot ik het witte A4’tje dat ik had gebruikt toen ik mijn nagels ging lakken nog een tweede kans te geven. Na vijf minuten staren in het niets pakte ik als vanzelf mijn agenda, alsof ik in een saaie les zat, haha. Maar daar staan wat kleine fotootjes in, waar ik er uiteindelijk eentje van uitkoos om na te tekenen.


En dat leverde nog een aardig leuk resultaat op! De ‘houding/stand’ van het gezicht doet me trouwens denken aan Cynthia van MissLipgloss.nl als ze full-facefoto’s maakt, lol. Volgensmij klopt het bikinitopje in verhouding met de rest niet erg, maar verhoudingen zijn altijd héél moeilijk en dit valt eigenlijk pas op als je er lang naar kijkt. Zo ook haar ‘kin’ die ze eigenlijk niet heeft; onze lippen zitten veel hoger. Maar dat valt op het eerste gezicht allemaal niet erg op en over het totaalplaatje was ik dan ook tevreden.


De volgende dag op school probeerde ik een andere foto na te tekenen, maar de kin kreeg ik maar niet goed. Dit valt wel in één keer op, de vorm van haar gezicht klopt gewoon niet. De ogen zitten eigenlijk ook veel te hoog denk ik. Nouja, gewoon een mislukt projectje. :’)


Toch nog veel te enthousiast over mijn eerste tekening maakte ik deze woensdag. Yay, zomer! Niet erg gedetailleerd, dus hier kon niet zo heel veel fout aan gaan. Ookal moest ik haar wel een rokje geven, want met een broekje kreeg ze wel een hele flat bottom. Thuis kleurde ik hem in terwijl ik naar een filmpje van Teske keek, wat perfect werkte wat mij betreft. ♥


Op donderdag tekende ik deze na. Een beetje klein uitgevallen, waardoor ik erg moest priegelen, maar ik vind het wel een leuke geworden. Vooral omdat het niet zo standaard is, ze heeft namelijk een laptop onder haar arm. Aan de schoenen waagde ik me maar niet.


Vrijdag tekende ik deze nog die ik vanmorgen afmaakte en inkleurde. Staat toch wat vrolijker. De lijntjes zie je er wel doorheen, maar dat vind ik niet heel storend ofzo.

Zo had ik dus opeens een paar leuke tekeningetjes. Allemaal nagetekend, maar dat maakt me niet echt uit. Wat ik ermee ga doen? Ik heb bedacht mijn whiteboard er maar mee vol te hangen, dan ben ik nog wel even bezig hoor. Of het lang volhoudt weet ik eigenlijk ook niet, maar als het hier ergens strandt kan ik het in elk geval in de zomervakantie misschien weer oppikken.

Heb jij ook wel eens van die creatieve uitspattingen? En krijg je nu misschien ook weer zin om wat nieuws te gaan proberen?

Geef een reactie

