Zon, zee en strandvakantie: Rhodos

In mijn leven ben ik al heel vaak op vakantie geweest. Alhoewel we vaak naar hetzelfde teruggaan ben ik ook al op wat andere plekken geweest. En als we het anders doen, dan doen we het meestal ook gelijk goed anders. Met de vakantie alweer in zicht zal ik jullie wat vertellen over deze bijzondere vakanties, met deze keer: Rhodos! Ik denk dat ik zo’n 8 jaar was; ik weet niet alles precies meer, maar genoeg om jullie er nog wat over te vertellen.


Ik weet het nog goed. Een zondagmiddag, ik kwam beneden, en zag in de krantenbak zo’n echte dikke reisfolder liggen van Arkefly. ‘Hé, mam… hebben jullie… plannen?’ En ja, dat hadden ze! Omdat we heel laat zomervakantie hadden, hadden we een extra weekje vakantie in juni. Nog niet in het zomerseizoen, maar al wel met lekkere temperaturen. We gingen wat zoeken, alle hotels bekijken en kwamen uiteindelijk uit in Rhodos. Een eilandje van Griekenland, waarvandaan we de Turkse kust konden zien liggen. De all-inclusive achtdaagse vakantie werd geboekt en op een nacht vertrokken we naar Schiphol. Arme ik kon daar niet zo goed tegen, voelde me heel naar op het vliegveld en moest uiteindelijk overgeven… maar dat was het wel waard. Na zo’n vier uur vliegen volgens mij kwamen we daar aan in een mooi hotel met groot zwembad en de zee met het (kiezel)strand op vijf minuutjes lopen.
Hoe we de dagen doorbrachten? ’s Morgens ontbijten met het heerlijke buffet. Daarna installeren bij het zwembad en zwemmen, opdrogen en zonnen, eventjes terug naar je hotelkamer om naar de wc te gaan. Lunchen bij het heerlijke buffet aan het zwembad. Again zonnen, zwemmen, opdrogen… Ook gingen we elke dag naar een winkeltje dichtbij waar m’n zus en ik dan een soort van lolly kochten, zo’n cilindervormige stick met een dop zegmaar. ’s Avonds eten bij het nog steeds even heerlijke buffet, soms tot acht uur nog in het zwembad gelegen en dan naar je hotelkamer, even onder de douche en slapen. Omdat het zo warm was heeft m’n vader zelfs een keer op het balkon geslapen, haha.


Aan deze vakantie hebben we met z’n allen zúlke goede herinneringen. Je moet er even wat voor betalen, maar het was zooo relaxed omdat je ook niet voor je eten hoeft te zorgen enzo maar gewoon kan aanschuiven wanneer je wilde. Eén dag zijn we nog naar de stad Rhodos geweest en één dag naar een vlindertuin, maar we hadden geen behoefte om er een toeristische vakantie van maken. Als we nu moe zijn of zin in de zon hebben verzuchten we met z’n allen ‘We moeten weer een keer naar Rhodos…’ Jammer genoeg hebben we niet meer zomaar een weekje vrij en zijn m’n zus en ik ook geen kindertarief meer. Maar met deze ene keer ben ik ook al superblij, want ik kan er nog steeds van nagenieten! Jammer genoeg is mijn bruine kleurtje er al wel weer afgesleten 😉

Een gedachte over “Zon, zee en strandvakantie: Rhodos

  1. Pingback: Found on Lisanneleeft.nl: 100 inspirerende doelen voor de vakantie | Hesterly

Geef een reactie

