Lenteschoonmaak!

Niet alleen aan het weer kan je merken dat de zomer nadert. Ook aan het feit dat het schooljaar bijna voorbij is en die ‘wak-dit-ging-toch-wel-heel-snel-voorbij’ spanning weer in de lucht komt te hangen, wijzen erop. Bij mij begint het dan gelijk te kriebelen (niet door de hooikoorts hoor) en dit uit zich in opruimen en alles up-to-date willen hebben. Ook al kennen de meeste mensen uit mijn familie mij nog als een meisje dat slordig is en veel troep maakt, dat is de laatste jaren heel erg veranderd en ook al laat ik nog af en toe wat slingeren, bij andere mensen probeer ik alles om het uur te checken zodat ik het niet last-minute nog moet gaan zoeken. De storm heeft al op mijn blog gewoed en afgelopen maandag ook in mijn kamer. Ik heb vaak de neiging om mijn kamer een voltallig make-over te geven, maar dat gaat niet echt aangezien alles gewoon z’n eigen plekje heeft en ik niet erg veel kan schuiven. Waar ik dan bij aankom zijn mijn bureaulaatjes en de ruuuimte onder mijn bed (die komt tot m’n heup ongeveer, dus past redelijk wat onder). In m’n leventje heb ik al aardig wat prullaria verzameld zoals beeldjes etc. Die heb ik onder mijn bed gelegd omdat ik ze niet meer in het zicht wilde hebben, maar eigenlijk ligt het alleen maar te verstoffen. Ik heb alles er dus uitgehaald en meer dan de helft weggegooid. Vooral Penny’s en paardenbeeldjes moesten eraan geloven, maar mijn paardenliefde is niet minder geworden hoor. 🙂


Déze ruimte dus. Past een hoop in :’)

Het enige dat er nu nog ligt is een map met diploma’s etc. en een Diddlmap die ik om de een of andere reden teveel jeugdsentiment vind, ook al was ik er nooit zo actief mee bezig. En nog een doos met dingen die ik wel wil bewaren door de herinneringen erachter, maar niet in het zicht hoef te hebben. Daarvoor liggen mijn shirtjes, dus zie je het eigenlijk niet, maar het geeft toch een opgeruimd gevoel! De rest heb ik naar de kringloop gedaan. Nu alleen in de zomervakantie mijn bureaulaatjes nog.


Uitzoeken maar…

Nu daag ik jullie uit om ook eens die prullaria te bekijken: wil je het nu echt houden? Of zou je het niet eens opmerken als het daar niet meer stond te verstoffen? Als je net als ik denkt dat je het moet bewaren omdat je het van iemand hebt gekregen, vraag dan aan diegene of hij/zij het erg vindt als je het wegdoet (natuurlijk niet aan een verre vriend vragen, wat overigens al genoeg zegt, maar aan je zus/broer, beste vriend(in) of ouders kan je dat wel vragen). Doe de dingen die je nog wel wilt bewaren net zoals ik in één doos (dus niet alles op een andere plek rond laten zwerven!) en berg die op een plek op waar je er geen last van hebt, maar waar je hem nog wel terug kunt vinden. Als je bakjes o.i.d. op bijvoorbeeld je bureau hebt staan waar je makkelijk wat in gooit, kieper ze dan gewoon leeg en zoek alles even uit. Ben jij een rommelkont, dan zijn bakjes misschien niet de beste oplossing en kan je beter een vaste plaats voor dingen zoeken. Zo kan je ze gemakkelijk terugvinden en heb je niet elke keer een bakje met onnodige troep. Zorg ook voor een prullenbak op je kamer, als je dat niet hebt en te lui bent om naar beneden te lopen gaat het vuil al snel overal zwerven.


Bye Bye!

Dit waren mijn tips wel. Opruimen geeft bij mij altijd een fijn gevoel, alles weer netjes, strak en schoon en terug te vinden. Maak gebruik van je lentekriebels zodat je zorgeloos van de zomer kunt genieten, en natuurlijk je nieuwe garderobe een mooi plekje kunt geven!

Geef een reactie

