Verslaaavende spelletjes

Uiteraard gaat het als we het vandaag de dag over ‘spelletjes’ hebben meestal over apps. Zo ook bij mij! Sinds december 2011 heb ik een Androidtelefoon waarmee je een grote keuze aan onder andere spelletjes hebt. Ik vind spelletjes leuk als ze verschillende levels hebben en niet telkens weer bij level 1 beginnen als je ze opstart. Ook is een eis dat er geen internetverbinding voor nodig is, want die heb ik niet overal. Als ze me echt uitdagen kan ik er ook redelijk ‘verslaafd’ aan raken en geeft het een kick (en een leegte) als ik ze uitgespeeld heb. Want ik heb er al een paar uitgespeeld… Kijk mee!

Octopus
 
Bij dit spelletje heb je een spelbord en een aantal octopusjes. Bovenaan zie je hoeveel. Als je op een vierkantje op het spelbord druk komt daar het lijfje van de octopus en strekken zijn armen zich zo ver uit als ze kunnen. Het is de bedoeling dat je zo alle vlakjes raakt.
Behalve de levels is er ook nog een arcade waarmee je punten kan verdienen. Daarbij kan je zelf een niveau kiezen: makkelijk, gemiddeld, moeilijk.  Alleen volgens mij kan je niets met die punten. ^^
Ook is er nog ‘tegen de tijd’ waarin je het in een bepaalde tijd moet oplossen.
Het aantal sterren dat je krijgt hangt ervan af  hoe snel je het doet.
Elk uur kan je één oplossing krijgen, dus je hoeft niet al te lang op één level te zitten. Fijn!
Het spelletje is overigens Nederlands, ook wel eens leuk.
Er zijn tien werelden en in elke wereld honderd levels; in totaal dus 1000 levels. Ehm, ja, uitgespeeld. Ghehe.

Bubble Shoot
Dit spelletje is iets bekender en zó verslavend! Je krijgt een aantal balletjes zoals hierboven en onderin heb je twee balletjes. Je mag kiezen welke kleur je wegschiet. Als er twee balletjes van één kleur naast elkaar zitten en jij schiet er een derde van die kleur bij, gaan ze alledrie weg. Maar hij komt ook langzaam omlaag, dus watch!
Hier kan je geen oplossing vragen, wel kan je een level ‘kopen’ met punten uit de arcade.
Er zijn geloof ik drie werelden met 90 levels, dus in totaal 270 levels. Ook uitgespeeld.

Block Puzzle 2
Met dit spelletje ben ik op het moment bezig. Een echte hersenkraker! Je krijgt een aantal blokjes die je allemaal in het grijze vlak moet krijgen. Precies passend uiteraard! En je komt erachter dat er toch nog, ehh, héél véél mogelijkheden zijn.. Uiteraard krijg je wel wat trucjes door, maar over sommige levels doe je heel lang. Wel een minpunt is dat je niet om een oplossing of hulp kunt vragen, voor de echte doorzetters – of hele saaie dingen – dus.
In tegenstelling tot de anderen kun je hier nog wel wat instelling veranderen, bijv. een zwart spelbord, groter of kleiner spelbord  en de schuifmodus (dat als je ergens eentje bovenop doet en de bovenste naar onderen doet, dat die die eronder zit ook naar onder gaat, of dat die juist op z’n plek blijft). Ook kan je ervoor kiezen om als je het spelletje opstart gelijk bij het level te komen waar je zit, handig!
Je kan kiezen voor ‘Pack 1’ met 500 levels en ‘Pack 2’ met 980 levels. Ik ben momenteel bezig in Pack 2 omdat ik het eerste level van Pack 1 al niet kreeg ghehe en ben nu in level 302. Het verschil tussen de beide Packs is me dus ook nog niet duidelijk… Als er al een verschil is.

Dit waren mijn aanraders alweer! Alledrie te downloaden in Google Play, van Apple heb ik geen idee. Leuke spelletjes voor als je vaak moet wachten en wel een breinkrakertje kunt gebruiken. 🙂 Het fijnste spelletje vind ik denk ik toch wel de Octopusjes, maar ik heb ze alledrie met veel plezier gespeeld.
Ken jij een van deze drie? En heb je zelf nog leuke spelletjes? 

Geef een reactie

