You’re a beauty!

De laatste tijd lijkt het voor veel mensen wel steeds moeilijker te geloven. Dat je gewoon móói bent zoals je bent. Op de vraag ‘vind je jezelf mooi?’ zeggen niet veel mensen volmondig ja. Waarschijnlijk ook omdat ze niet arrogant over willen komen, maar vanbinnen zit het toch bij veel mensen niet helemaal lekker. En eigenlijk is dat best gek. Ik bedoel, ik snap dat je wel een paar dingetjes niet zo mooi vind aan jezelf. En dat je ontzettend baalt als je haar weer niet zit; wij vrouwen zijn nou eenmaal met ons uiterlijk bezig en kunnen redelijk gefrustreerd raken als het niet meewerkt. Ik spreek uit ervaring of course.

Tumblr_l8wtwyxppi1qdx4lyo1_500_large

Maar hoeveel leuker is het om blij te worden als je in de spiegel kijkt in plaats van het gevoel van een koude plens water over je heen te krijgen? Kijk eens naar jezelf in de spiegel en noem je pluspunten op. Als je die eenmaal weet, kun je de volgende keer dat je in de spiegel kijkt je daar op ‘focussen’ in plaats van je minpuntjes – in jouw ogen – te zien.
Je minpuntjes kun je het beste maar gewoon accepteren, hoeveel moeite je er ook mee hebt. Aan je neus, lengte, vorm van je lippen, wimpers etc. kun je nu eenmaal weinig doen! Heel je leven je daar ontevreden over voelen… nee, dat lijkt me geen pretje. Dit is moeilijk, hoe simpel het nu ook klinkt. Dus als je jezelf er weer eens op betrapt dat je in de spiegel kijkt en alleen maar dat ene ding ziet, moet je jezelf echt gewoon aanspreken. Je hebt nog zoveel meer om naar te kijken, waarom zou je dan telkens precies naar dat dingetje kijken dat je juist niet mooi vind?

Tumblr_lz77h08pej1qmro7mo1_500_large

Als ik door school loop zie ik een heleboel meiden die ik juist mooi vind en dan vraag ik me soms af wat ze nou van zichzelf vinden. Sommige mensen zien er aparter uit, maar alsnog vind ik ze dan niet lelijk – gewoon anders en als je daar niet meteen op oordeelt maar nog even goed kijkt, vind ik ook die mensen op hun eigen manier mooi. Oordeel niet gelijk ‘wauw die is lelijk’ als iemand flaporen heeft, kijk er wat langer naar en durf het gewoon mooi te vinden, ook als je vriend(inn)en er om moeten lachen.
Ik daag jullie uit om jezelf mooi te vinden, gewoon omdat het fijn voelt om een paar minuutjes in de spiegel te kunnen kijken zonder je hoofd af te willen wenden. Omdat je dan zoveel gelukkiger bent, straalt, en er nog mooier uitziet.

430002_10150665209269765_571896945_n_largeDit artikel had ik al voor zondag geschreven, maar toch vond ik daar toen nog een artikel op Girlscene dat hier wel bij aansluit. Klik

Geef een reactie

