Het geliefde en gevreesde eind van het schooljaar

Iets wat we eigenlijk vanaf de herfstvakantie als eindbestemming zien. De vakanties tussendoor zouden we stations kunnen noemen, en de zomervakantie is toch wel echt het eindstation. (Om vervolgens dezelfde rit weer te maken, en zo blijven we heen en weer gaan tot het eindexamen, lol.) En ondanks dat er in mijn agenda tussen aankomende week en de laatste schoolweek een paar dingen over Los Angeles staan komt het toch wel héél dichtbij… Het geliefde en gevreesde eind van het schooljaar.

Tumblr_m5mfv4xzog1qfwpgko1_500_large

En dat was dan al bijna de tweede weer. Mijn eerste jaar gymnasium, wat me prima beviel. Op mijn rapport sta ik nu een 9,6 voor Grieks en 9,5 (naar beneden ^^) voor Latijn. Van allebei heb ik nog een so, maar die maak ik denk ik ook ongeveer zo. Dit jaar was echt twee keer drukker dan vorig jaar en ik heb váák van 1/7 gezeten, maar ook nog aardig wat uitval genoten. Soms echt veel moeten leren, maar andere keren viel het reuze mee. Aan mijn cijfers niet te zien overigens, de talen gingen me makkelijk af, Frans vooral. Ook wiskunde ben ik steeds meer gaan waarderen nu de onderwerpen steeds vaker met formules te maken hebben. De 9,8 die ik afgelopen woensdag haalde vond ik wel een mooie afsluiter. Mijn wiskundeleraar is niet echt een kei in orde houden en van zijn uitlegtalenten hebben we ook niet zoveel meegekregen, maar ik vond de lesjes wiskunde nog best leuk; afsluiten voor de herrie om je heen en dan gewoon heel veel opgaven maken en alleen de uitleg van het boek was genoeg. Aan het eind van het hoofdstuk was ik dan vaak al klaar en kon ik een paar lesjes doen wat ik wilde, want hij zag het toch niet (of vond het niet erg). Ja, misschien ga ik wiskunde nog wel even missen.

577566_425956877426912_1438248178_n_large
Degenen die ik ook ga missen zijn mijn lieve vriendinnetjes. Ik weet nog dat ik vorig jaar echt opeens op de laatste schooldag zoiets had van wak, nu ga ik ze toch wel heel lang niet meer zien… Het waren niet de mensen met wie ik dacht bevriend te raken, maar toen merkte ik opeens dat dat toch echt wel was gebeurd. Dit jaar is dat alleen maar meer geworden, dus misschien dat ik nog wel ga zorgen dat ik ze in de vakantie nog zie. De laatste schooldag heb ik ’s middags/’s avonds trouwens nog een feestje, dan wordt het daar afscheid nemen! Ook al gaat mijn beste vriendin uit de klas daar niet heen.
Weet je, het is gewoon gek. Hoe tergend de dagen en weken ook gaan, op een gegeven moment sta je daar toch weer – aan het einde. Deze keer een heftig bijna-einde met 6 toetsen, maar dat doe ik graag voor dit schooljaar. Nog één keer je inzetten om te leren. Datgene wat me de afgelopen maanden het meest bezighield, hoef ik nu acht weken niet te doen. De school waar ik de afgelopen maanden heen ging, mijn kluisje dat ik vier keer per dag bezocht, de lokalen, trappen en slome computers. Gewoon acht weken níét! Gek, maar ik ga wel volop genieten. Wat ik precies ga doen weet ik eigenlijk nog niet, ik weet wel waarheen op vakantie, maar voor de rest..? Slapen, koken & bakken, tv-kijken, zonnen (let it be), de halve bieb uitlezen, tekenen, alle blogs afstruinen en ik hoop zelf ook lekker te kunnen bloggen. Met hopelijk nog evenveel of zelfs meer inspiratie, ook al zit ik niet in een schoolritme.

Tumblr_m5ipcpuhos1rs1kxwo1_500_large
Ik ben blij met wat dit jaar me gebracht heeft. Superblij met m’n cijfers en ook het leren ging me goed af. Ook supertrots op mezelf dat ik het saaie socialmedia’en heb verruild voor bloggen, en dat ik er twee hobby’s bij heb – koken & bakken en tekenen, en oja, eigenlijk ook nog kaarten borduren ^^ – en ook het lezen weer meer heb ingepland, volgens mij. Ook mijn klas was gezellig, met leuke leraren (op een paar na). Er waren ook wel wat dieptepunten, echt waar. Maar toch zie ik meer deze leuke dingen als ik denk aan het afgelopen jaar.

Ik denk dat dit wel ongeveer was wat ik kwijt wilde. We  moeten nog twee weken maar daar gaan we gewoon wat leuks van maken zodat het lekker snel voorbij gaat!

Geef een reactie

