Vakantie ’12: Den Dolder

In mijn leven ben ik al aardig wat keren op vakantie geweest. Wij gaan best vaak naar hetzelfde toe, zo gaan we dit jaar al voor het vijfde of zesde jaar naar Den Dolder, een plaatsje in Utrecht (bij De Bilt). Dit vergt wel wat uitleg, aangezien je je nu ongetwijfeld afvraagt waarom je zovaak naar Utrecht terug zou gaan. Dan moet er wel iets heel leuks zijn… nou, toevallig is dat er ook :’)


Meneer Bumper is een beetje groot… zo groot als een kalf. En ohhh wat was dat een goedzak

Wij zijn lid van de vereniging/site Holidaylink. Daarvoor betaal je geloof ik €60 per jaar en dan heb je een account en kan je advertenties van mensen die hun huis aanbieden voor woningruil of oppas zien en daarop reageren en uiteraard kan je zelf ook zo’n advertentie plaatsen. Eerst hebben we drie jaar bij Tiel op een huis gepast met twee paarden, maar die gingen verhuizen en toen zeiden mijn zus en ik dat we graag iets met honden wilden. Zo gezegd, zo gedaan en na de eerste kennismaking waren wij al verkocht. Een mooi, groot en beetje oud twee-onder-één-kap huis met een trampoline in de voortuin, grote achtertuin met grasveld, barretje etc. Ook een mooie omgeving met bos enzo. En de hooonden! Een Bull Mastiff Bumper, zwarte labrador Saar(tje) en Amerikaanse Buldog Parel. Na het eerste jaar overleed Bumper maar hebben we nog twee of drie superleuke zomers gehad daar.
Daarna verhuisden ze naar een nieuwbouwhuis een dorpje verderop. Dat is tegenover het bos waar we eerst een stukje voor moesten lopen, wat wel handig is aangezien Saar nu al zo’n 12 jaar is. De een beetje vintagesfeer is er wel af, de trampoline staat er niet meer, de tuin iets kleiner en het is meer in een woonwijk maar alsnog heel erg leuk en een heel mooi en groot huis – al helemaal in vergelijking met de onze, haha. Hier gaan we ook dit jaar weer heen en ik heb er superveel zin in!
Toen we pas met de eigenaresse van het huis hadden afgesproken vertelde ze dat ze over twee jaar naar Friesland wil gaan verhuizen, dus dan zitten we opeens in Friesland. Hartstikke handig: andere omgeving, maar nog wel met de hondjes!


Beauty! De foto’s zijn trouwens wel van 2007 dus 5 jaar geleden, dus zijn de hondjes al weer aardig wat grijzer, maar dat maakt niet zo heel veel uit

De honden zijn echt zo lief. Ondertussen is Parel 10 ofzo en Saar 12. Dus ze worden al wel wat ouder en vooral aan Saar is dat wel te merken (Parel blijft een bonk energie, zo leuk om te zien he!) maar als we naar een ander bos gaan met de hondjes in de auto leeft zij ook weer helemaal op. Al vanaf het begin is Saar echt mijn hondje, als er vriendinnen komen (dat doen we ook elk jaar eigenlijk, heel gezellig) vinden ze haar eigenlijk maar sloom maar mij boeit dat (net zoals bij veel pony’s) echt niets, want ze heeft een hartje van goud en zooo’n schattig snuitje! Ik weet nog dat ik een aantal jaar geleden als ik iets moest doen wat ik niet leuk vond en toch moest doorzetten aan Saar dacht, hahah. Voor eten doet ze álles en als je een bal gooit gaat ze er keihard achteraan en komt hem áltijd weer terugbrengen. Vooral in haar wat jongere jaren kon ze daar eindeloos mee doorgaan en als je dan zei ‘Nee Saar, het is klaar!’ en ging zitten legde ze de bal gewoon bij je op schoot. Nu hoort of ziet ze de bal soms niet zo goed en is ze eerder moe maar ze vindt het nog steeds geweldig.
Ook Parel vind ik een geweldig beest, een tikkeltje eigenwijzer maar ook superlief, bijvoorbeeld als ze opgekruld op d’r kleed ligt, ’s avonds d’r snoet tussen je benen doet of half de auto inspringt, ook al is het niet de bedoeling omdat ze zo graag naar een ander bos wil. Ook supergrappig is dat ze heel erg op mijn vader gesteld is, haha!


En Parel, zo schattig. Ongeveer de grootte van een labrador en ‘Parel’ genaamd omdat ze een grote zwarte vlek op haar rug heeft

Als ik dit uitleg aan mensen vragen ze vaak of ik het niet saai vind, en dat vind ik een heel normale vraag. Soms zou ik ook wel eens op paardjes willen passen, maar die kun je sowieso minder snel vinden en dat vindt mijn vader ook minder leuk. Dat je niet kampeert, nieuwe vrienden maakt of in het buitenland bent maakt me dan weer niets uit want een doodnormaal huis met keuken, badkamer, kast, douche etc. bevalt me wel heel erg goed. En ik ben een erge huismus, dus als ik in Frankrijk ofzo zou zijn zou ik het toch niet zo leuk vinden om elke dag stadjes ofzo te gaan bekijken. Bovendien is het ook veel goedkoper dan een camping (waar je mijn moeder sowieso geen drie weken op krijgt), het is niet dat we het daarom doen maar is wel een fijn ding. Zoals je wel hebt gelezen kan ik sowieso niet weg door die beestjes, ik geniet echt van ze en heb ook door hun ook hele leuke herinneringen. Alleen het weer moet dus even meewerken, maar dan heb ik gewoon een perfecte vakantie!
Je hebt daar ook gewoon laptops en een tv, maar toch wil ik dit jaar niet zo heel veel achter de pc hangen als ik thuis soms doe. Ik wil lekker veel gaan lezen, koken & bakken en misschien zelfs tekenen en hopelijk nog een beetje bruin worden. 🙂


Omdat ik zo lief met haar kan cuddlen, toen als klein meissie maar zeker weten dat ik dit jaar weer zo bij haar ga liggen

Waar ga jij heen op vakantie? Lijkt dit je wat, of zeg jij ook ‘niets voor mij’?

PS. Terwijl ik die foto’s zat te kijken kwam ik erachter dat ik daar gewoon echt niet meer weg wil, zoveel liefde die kant op ❤ En ja ik ben een dierenmens en proud of it.

2 gedachten over “Vakantie ’12: Den Dolder

  1. Pingback: Vakantiebericht | Hesterly

  2. Pingback: Oldtime fav’s dans les vacances | Hesterly

Geef een reactie

