Stash: oorbellen

Al vanaf dat ik oorbellen heb laten schieten vind ik ze hartstikke leuk en is mijn stash redelijk gegroeid. Nu is ‘ie iets gestabiliseerd, ik heb genoeg keus en koop alleen nog hele leuke. Net zoals met kleding houd ik ook hier van felle kleurtjes en opvallende dingen. Eerst gooide ik alles in een bakje, nu heb ik sinds een jaartje ofzo een oorbellenrekje van de Xenos (rond de 7 euro). Staat hartstikke leuk en is heel handig!


Voor deze post heb ik hem weer eens een keer gerangschikt: bovenaan de ‘subtiele’ hangertjes, in het midden knopjes en onderaan opvallende oorbellen.


Het linkerdeel van de eerste rij. De kleine diamantbloemetjes waren te koop bij de Intertoys en ik heb er best wat van die waarin zo’n bloemetje zit verwerkt. Ik vind de meeste oorbellen gewoon tijdloos, je kan er ook niet echt ‘uitgroeien’, je draagt er alleen andere kleding bij. Die paardjes heb ik een keer gratis bij de Penny gekregen, die draag ik dan wel weer wat minder, haha. Daarnaast is een vlindertje met een hartje eronder en de laatsten zijn echt heel oud. Toen was ik nog een klein meisje en waren die oorbellen echt superlang (dat was toen ook mode, zo’n lang sliertje). Dat is nu al veel minder maar ik vind ze nog steeds heel leuk. Jammer genoeg is er bij eentje een steentje uit (de rechter, helemaal bovenaan het linkse sliertje).


Deze draag ik allemaal wat minder. De linkse waren eerst lichtroze, maar de onderste zijn nu eigenlijk helemaal wit, is ook gebeurd bij die sliertjes van net. De kleur van dat gele bloemetje komt nu wel weer een beetje in, in één T-shirt zit geel, maar voor de rest passen ze niet bij zoveel dingen. De groene vogeltjes heb ik een keer van mijn opa gekregen uit Tsjechië en pas had ik ze in en kreeg ik allemaal complimentjes, dus die moet ik echt vaker gaan dragen! De bruine heb ik zelfgemaakt, ijzerdraad met kraaltjes. Dat ijzerdraad kan je ook nog buigen. Ik draag ze nog best vaak bij een bronzen ketting.


De middelste rij met knopjes. Grote paarse, kleinere zwarte, hele kleine zilveren en daarnaast nog wat grotere (wel platte) witte.


Dezelfde in het koraal en daarnaast mijn geliefde roosjes die ik pas bij de Primark kocht. Koraal zit nog in best wel veel kleding van me, dus kan ik ze lekker vaak in, leuk! Als laatste nog weer van die kleine diamantroosjes, ze pasten niet meer op de bovenste rij en ik vond ze best knopjesachtig, dus dan maar hier.


Die van de onderste rij heb ik maar even apart gelegd omdat ze allemaal een beetje groter zijn en anders elkaar in de weg hangen. Twee gekringelde sliertjes (komen van mijn zus), twee ringetjes met een hartje ertussen, paar ringen met een vlindertje (ook van m’n zus), dan een ring met een wit ding en een soort van zwarte sjabloon, haha, maar ik vind ze wel heel leuk. Ze gingen een keer stuk en toen kocht ik ze gewoon nog een keer 🙂 Die lila kreeg ik toen ik m’n beugel net had, ik heb er jammer genoeg niet zoveel kleding bij. Nog een witte met bloemetjes (van de C&A in Duitsland, yeeuy) en een grote paarse bloem (ook van m’n zus). Geloof ik heb ik maar één shirtje met die kleur ofzo, maar ik vind ze wel leuk.


Deze spreken wel redelijk voor zich. De eerste heb ik aan mijn zus gegeven en toen weer terug gekregen, lol. Die daarnaast van m’n oma gekregen voor m’n verjaardag voor bij bronzen kettingen, papegaaitjes pas gekocht bij de Primark (<3), die bloemetjes zijn al heel oud en heb ik bijna nooit in, maar dat moet ik eigenlijjk wel weer vaker gaan doen, ‘cause I like. Dan nog donkerblauwe, zeegroen en paarse. Dit soort vind ik altijd wel leuk, met allerlei dingetjes eraan.


Als laatste nog wat losse: pauwenveren, paarse ringen en colourblocking ringen. Die vind ik zo leuk hè en ik krijg er ook veel complimentjes over. Ik had ze op de eerste kennismaking in de brugklas in en sommige mensen weten dat nu nog. Het is ook echt wat voor mij, ghehe. Bij eentje was het ‘klappertje’ met oogje afgebroken, maar toen zei m’n moeder dat ik er gewoon een achterkantje op het stokje moest doen. Natuurlijk, en nu kan ik ze eindelijk weer in… happy me.

Ik ben heel blij met mijn stash. Bij elke outfit heb ik er wel een leuk paar bij (ook al wordt het soms een beetje druk met ketting, make-up etc.) en sommige draag ik bijna nooit, maar ik heb geen last van ze als ze daar hangen dus kan ik ze prima allemaal bewaren en ze gewoon één keer in het jaar uitkomst laten bieden bij een outfit. Ik vind het altijd wel jammer dat je ze soms zo slecht ziet door mijn haar, want dat heb ik altijd los, maar ja.

Wat vind jij van m’n stash? Heb jij ook zoveel oorbellen (nouja, 39 valt toch nog best mee?) of hou je het beperkt?

Geef een reactie

