Bloggen brengt je…

Bloggen is een echte hype geworden en er zijn hordes beauty-, food-, fashion- & lifestyleblogs en er zijn zelfs mensen die er hun beroep van maken. Wat is er nou toch zo aantrekkelijk aan? vragen jullie je misschien soms af. Well, I’ll tell you. (Wauw, veel ll’en ^^)

  • Zelfdiscipline. Soms heb je heel veel inspiratie en schrijf je hele lappen tekst, maar af en toe heb je dat gewoon níét. Of je hebt eigenlijk geen zin omdat je zo lekker nutteloos aan het social media’en, zappen of bank-/bedhangen bent. Maar wil je een beetje ‘geloofwaardig’ overkomen en lezers vasthouden, kun je niet opeens een week niks van je laten horen. ‘ Tja, ik had geen zin/tijd/inspiratie.’ Trouwe lezers verdienen ook een trouwe blogger en daarom moet je jezelf soms aansporen om van je luie kont af te komen en even snel al je inspiratie in de strijd te gooien. Jullie hoeven niet te denken dat dit elke keer zo gaat of dat het echt als een verplichting voelt, want uiteindelijk vind ik het gewoon hartstikke leuk om te doen, maar soms moet je er wel even tijd voor vrijmaken.
  • Een hele nieuwe wereld. Want als je zelf blogt spreekt het eigenlijk wel vanzelf dat je ook wat blogs volgt. Kan uiteraard ook gewoon als je niet blogt, maar bij mij is het eigenlijk toen pas begonnen dat ik ze zelf ook ging volgen. En nu is het elke morgen weer een verrassing welke posts er klaar staan als ik de Bloglovin’ app open.

Awesome-globe-photography-favim.com-447720_large

  • Geduld & doorzettingsvermogen. Want eh, nee, je blog is niet in één keer razend populair. Alleen als je 12 dozijn geluk hebt. Gewoon diehard doorbloggen voor jezelf en blij zijn met elke view en elk comment.
  • Inspiratie & creativiteit. Als iemand je nu zou vragen elke dag voor een leuk artikel te zorgen zou je misschien denken, waaaar moet dat over gaan? En dat heb ik ook vaak genoeg als ik weer door mijn geplande voorraad heen ben. Maar, meestal in het weekend, heb ik dan opeens weer genoeg ideeën voor een stuk of drie, vier posten. Heerlijk vind ik dat, als er weer een idee in me opborrelt, en het uitwerken is des te leuker. Als je eenmaal blogt krijg je een scherper oog voor dingen en gaat er al snel een radartje in je hoofd of dat interessant genoeg is voor een post. Bij een lekker recept, opruimbui, een ding dat je vaak gebruikt, dat je nieuw gekocht hebt of waar je zeer over te spreken bent of gewoon dingen die in je hoofd rondvliegen vormt zich al snel een idee, misschien nog wat fotootjes erbij en hoppa.

Tumblr_m29ukiufdr1r61ap3o1_500_large

  • Voldoening. Je hebt toch maar weer mooi even een – al zeg je het zelf – hartstikke leuke post geschreven, voorzien van mooie foto’s. Of misschien schrijf je, ook al dacht je dat je geen tijd had, toch maar weer even twee posts.
  • Een nuttige tijdsbesteding. Onnuttige tweets de lucht in zenden waar mensen zich aan ergeren of andere mensen leesplezier bieden. Nee, dat is eigenlijk geen moeilijke keuze. Oh en ook in saaie lessen kun je er heel wat denkwerk aan besteden.
  • Heel veel plezier! Door al deze dingen hierboven samen krijg je een hele leuke hobby, waar je andere mensen hopelijk ook nog blij mee maakt. Voor mij is het ook een manier om mijn creativiteit te uiten. Waar anderen dat doen met een schildersdoek, palette en kwast, heb ik genoeg aan een internetverbinding, laptop, fototoestel en het liefst nog een muis met muismat. Ik vind dit stiekem toch wel heel wat anders dan social media’en, ook al zit ik wel achter de computer. Ook liefde voor schrijven door al het lezen van boeken wat ik eerst gebruikte voor wat onafgemaakte verhalen, kan ik hier mooi in kwijt. Ik hoop dat ik mijn archief later ook nog aan m’n man of kindjes kan laten zien, ook al klinkt dat nu heel raar, haha 🙂

Atostosgos_6_large

Zo, dat zijn nog best wat redenen! Terwijl ik het typte kwamen ze erbij. Sommigen overlappen misschien een beetje, maar het idee is duidelijk.

Welke reden spreekt jou het meest aan; waarvoor zou jij wel willen bloggen?

Geef een reactie

