Omdat het bijna, bijna, bijna zomervakantie is

Je kan het nu qua datum écht zomer noemen en daarbij hoort ook de zomervakantie, die totaal niet meer lang op zich laat wachten. Nog vier en een halve dag en boeken inleveren en dan heb ik acht weken vrij! Ik hoop dat ik er lekker van kan genieten. Om alvast in de sfeer te komen deze verschillende ‘dagvullingen’.

Tumblr_ltjfuovo0g1qdvmwxo1_500_large

  • Zorgeloze ik-rust-uit dagen
    Je hebt van die dagen dat je heerlijk natuurlijk wakker wordt van de eerste zonnestraaltjes en je nog even een keer omdraait. Daarna met de gordijnen open en misschien het raam op een kiertje nog heerlijk blijven liggen en lezen. Aankleden is ook geen probleem omdat je toch niet veel personen ziet vandaag, dus een shortje en hemdje en likje mascara of juist iets ingewikkelders – omdat je er toch tijd voor hebt. In mijn geval verplaats ik me daarna vaak naar de tuin met laptop, boek en zonnebrand. En dan gewoon de hele dag genieten van het – als het goed is – lekkere weer, misschien nog in het bos of op het strandje. Buiten eten, ’s avonds even onder de douche en daarna misschien nog tv-kijken. De volgende dag hoef je niet vroeg op, dus ook al zal ik heus niet elke keer om half 11 gaan slapen, echt druk hoef je je er niet om te maken.
  • Onderneem-&-enjoy dagen
    Waar je nu ook meer tijd voor hebt, is voor leuke dingen en afspraken. Picknick met je beste vriendin, shoppen met mams… Gezellig samen zijn met de mensen waar je gelukkig van wordt. Soms heb ik in die dingen zoveel zin (als ze ’s morgens zijn) dat ik geen zin heb om lang te blijven liggen en na een halfuurtje al m’n bed uit kom. Leuke kleren aan, tas inpakken and here we come! Geen dingen die je nog moet doen, dus kan je gewoon kijken hoe het loopt, hoelang je wil blijven, waar je heen wil. Misschien ben je dan wel opeens veel langer weg dan je had gedacht, maar als het gezellig is vind ik dit alleen maar leuk.

Tumblr_m5rr7aekjt1qiyrh5o1_500_large

  • Zogenaamde ‘nuttige’ dagen voor-zover-ze-nuttig-zijn
    Ik denk dat je je nu afvraagt, hoe kan een vakantiedag nou nuttig zijn, want wat kan je voor nuttigs doen? Nou, niet alleen dingen voor school zijn nuttig. Je moeder helpen met het huishouden of koken omdat je toch niets te doen hebt, je kamer en bureaulades weer eens uitmesten, de tuin netjes maken. Misschien niet de dingen die je normaal zou uitkiezen om te doen, maar als je toch niets anders te doen hebt kan dit nog best het proberen waard zijn! Ook andere dingen als bloggen, een leuke DIY of iets anders creatiefs (of voor jou misschien weer hele andere dingen) kunnen op hun eigen manier ‘nuttig’ zijn. Hiermee bedoel ik dus eigenlijk dingen doen die je niet zo snel zou doen, maar waarmee je een ander helpt, of die een leuk resultaat opleveren, of die een bijdrage brengen aan iets dat al bestaat. Whatever, you get the message!
  • Op-vakantie dagen
    Deze zijn bij iedereen anders, maar in een andere omgeving is het sowieso al anders. Mijn dagindeling is dan ook best anders: ’s morgens met de hondjes lopen, ontbijten en na de lunch weer een uurtje met de honden lopen (vaak om de dag/twee dagen naar een ander bos). Een andere kamer, maar een beperkte hoeveelheid kleding & make-up en opeens een heel ander leefritme… Dan ben je er toch wel even helemaal uit, heerlijk!

Tumblr_lhye98lq8f1qf75j7o1_500_large

Dit ga ik allemaal lekker door elkaar husselen, en dan heb ik als het goed is een perfecte vakantie, haha. Afwisseling is voor mij het beste want als ik vijf dagen achter elkaar veel weg ben word ik het al snel zat. (Is bij veel mensen juist andersom volgens mij…)

Welk soort dag spreekt jou het meest aan? Heb je nog leuke plannen?


Geef een reactie

