Stash: kettingen

Sieraden heb ik altijd al leuk gevonden, maar sinds de grote kettingen trendy zijn heb ik er echt een zwak voor. Nu heb ik al wel een aardig paar verzameld, maar net zoals met oorbellen kan ik de allerleukste echt niet laten hangen. In de winter draag ik ze het meest, omdat ik dan vaak effen kleuren combineer. Het maakt je outfit gewoon zoveel leuker! In de zomer heb ik vaak een T-shirtje met print aan en is een ketting niet echt nodig, maar als het alleen streepjes ofzo zijn draag ik er wel bijna altijd eentje. Van die kleine kettinkjes in je hals heb ik niet echt veel, geef mij maar een grote eyecatcher!

Hier zijn vier ‘dingetjes’kettingen zoals ik ze maar even noem. Er hangt niet één ding aan, maar verschillende. De eerste twee heb ik voor drie euro ofzo bij de Zeeman gescoord vorige zomer. Niet echt goede kwaliteit, er zijn al wat dingetjes afgevallen en ze zijn al roodachtig verkleurd. Aan de eerste hangt nu nog een sleutel, duifje en strikje. Er hingen nog twee dingen meer ofzo aan, maar dat weet ik niet meer. De tweede vind ik wel iets hebben, het zijn vier ringen. Twee dezelfde met een pareltje, ééntje iets anders met een ‘plat’ diamantje erin (nouja, dat zat er) en nog een grote waar een big diamant in zat. Zat ja, want ook die is eruit gegaan. Jammer, want nu draag ik ze alletwee niet meer zo snel. Ze zijn nog wel steeds verkrijgbaar bij de Zeeman, maar ik blijf ze niet opnieuw kopen. Jammer Zeeman!
De derde heb ik op mijn feestje gekregen, en ik vind hem echt heel leuk. Die veer met diamantjes/glinstertjes in het midden, de sliertjes met blauwe, een doorzichtige en een bronzen kraal en tot slot een touwtje als echte ‘ketting’ om het af te maken. Geeft een leuke touch aan je outfit!
De laatste heb ik ook gekregen, kijk zelf maar wat eraan hangt. Deze vind ik juist een beetje romantisch door de munt en kleuren van de kralen. Iets lastiger te combineren, maar wel een leuke eyecatcher wat mij betreft.

Dan nog deze twee, die ik voor Sinterklaas kreeg. Simpeler maar nog steeds heel leuk en makkelijk te combineren. Vogel in een vogelkooitje en een schildpad, waar ik al heel veel leuke reacties op heb gekregen.

Deze drie zijn, last but not least, een beetje anders, voor zover je kettingen kan beoordelen en in groepen kan indelen, haha. De eerste is een groot hart van plastic die eigenlijk aan een portemonneetje hing dat ik vroeger ooit eens kreeg. Touwtje erdoor and a new necklace is born! Ik denk dat ik er even een zwart touwtje doorheen ga doen, dan draag ik hem iets vaker.
De tweede heb ik ook gekregen voor Sinterklaas, een medaillonnetje met een kraai erop. Die is alleen al een beetje aan het wegvagen, wat misschien een beetje in verband staat met het feit dat ‘ie van de C&A komt. Wel een van de weinige kettingen die niet brons is!
De laatste heb ik ook pas voor mijn feestje gekregen, hij is iets minder lang maar ik vind hem wel leuk. Toen ik hem om had zeiden veel mensen ‘oh, dat is echt een Hesterketting’, haha!

En zo berg ik ze op: aan deze superhandige hanger die ik gewoon in mijn kledingkast hang. Hier hangen ook nog wat armbandjes bij, die ik ook snel zal laten zien!

Vind jij deze grote kettingen ook zo leuk, of hou jij het liever rustig?

Geef een reactie

