NOTD: Cows

Vandaag heb ik weer een nail art voor jullie! Afgelopen zondag zag mijn NYC nagellak er niet meer echt mooi uit, en op de achterkant van een oude so was ik dit idee tegengekomen. Ik heb het gelijk gedaan en vind het heeul schattig. Ik deed het ’s morgens om half elf en heb heel voorzichtig gedaan tot twaalf uur, met eindelijk een keer geen krasjes als beloning, haha. Maar jullie zijn nu vast wel nieuwsgierig, so I’ll show you.

Allereerst beginnen we met wit. Als jij het fijn vindt kan je er basecoat onder doen, maar ik laat dit bijna altijd weg omdat ik de nagellak er dan zo af kan ‘vellen’ en dat vind ik veel te leuk, maar is uiteraard niet goed voor m’n nagels en ziet er niet uit (dus ook niet goed voor m’n humeur). Ik heb hier twee laagjes op zodat hij 100% dekt en hopelijk nog wat langer blijft zitten, maar het ligt eraan hoe goed hij bij jou dekt. De randjes hoef je niet schoon te maken, dit kan je beter in één keer doen aan het eind.

Daarna breng je op ongeveer een derde deel van je nagels roze op. Als jij liever een beetje waarheidsgetrouw blijft, kan je ook voor lichtroze gaan en hou je van vrolijk, kan je hier natuurlijk ook voor groen of blauw gaan (elke neus een andere kleur?). Genoeg keuze dus, doe wat je leuk vindt. Je zou ook nog op de rest van je nagels gewoon vlekken kunnen doen en op eentje een koe, it’s all up to you.
Begin een beetje laag, zodat als het heel scheef is en je het een beetje rechter gaat maken je niet opeens je hele nagel roze hebt. Een beetje scheef is niet erg, je kan dan beter stoppen, net zoals als je iets recht af wil knippen met een schaar en het telkens bij gaat knippen, dan hou je op een gegeven moment niets over. ^^

Nu komt het lastigste deel, we gaan weer aan de slag met eens striper en dat betekent: priegelwerk! But a cow isn’t perfect neither, dus maakt het ook niet zoveel uit hoe de vlekken eruit zien. De ogen heb ik iets langer gedaan dan de neusgaten, zodat je het verschil wel bleef zien. Op mijn middelvinger (die doe ik altijd eerst) heb ik ze precies onder elkaar gedaan, op mijn wijsvinger de neusgaten wat wijder, maar ik vind het ene niet mooier dan het andere. Finish with a topcoat, nog even de randjes schoonmaken en je hebt supervrolijke en gezellige nagels! Natúúrlijk moet je het even een halfuurtje goed laten drogen, dus eh, mam…? U wilt toch niet bijdragen aan de ondergang van deze koetjes, dus nee, ik kan echt de tafel niet dekken!

Sorry, de randjes moest ik nog schoonmaken

Ik vind dit echt een leuke nail art. Weer niet al te moeilijk, maar het ziet er toch onwijs leuk en lief uit. Ik heb een hele koeienfamilie, zo heb ik op mijn rechterpink Langoog, op mijn rechtermiddelvinger Hoogoog en nog wat aparte. Mijn striper liet namelijk soms nog een sliertje lak achter, op mijn ringvinger en pink kun je dat zien op deze foto. Maar dat verpest het niet echt voor mij hoor. Eigenlijk jammer dat ik niet naar school hoef deze week…

Wat vind jij van deze nail art? 

2 gedachten over “NOTD: Cows

  1. Pingback: Picture it – juli 2012 #1 | Hesterly

Plaats een reactie