Onsamenhangende onderwerpen waardoor ik tot de conclusie kom…

Onsamenhangend geklets (gelul), af en toe is dat gewoon leuk. Om te lezen, om te praten, om te schrijven, om te typen. Bloggen is leuk en een artikel met een duidelijke richting, mening of tip is toch wel handig maar het is ook gewoon je eigen domeintje waar onsamenhangende verhalen af en toe ook moeten verschijnen. Gewoon, om het je eigen te maken. Dus kunnen jullie hier weer een hoop geklets verwachten, over veel verschillende onderwerpen.
Wie kan me uitleggen hoe ik het bij onsamenhangend geklets nog voor elkaar krijg een intro te verzinnen? 


Because I feel so LUCKY

Op dit moment is het vrijdag – vrijdag alweer, de eerste vakantieweek is al bijna om! Aan de ene kant gaat dat veel te snel, aan de andere kant hebben we acht van die weken en wil ik nu toch stiekem ook al wel bijna op vakantie. Ik geniet echt met volle teugen van de vakantie, elke dag uitslapen, ontzettend veel lezen, buiten zijn, heul veel bloggen en natuurlijk ook de nodige blogs en social media bijhouden.
Waar ik ook veel volop van kan genieten is van alle dingen waar melk of een andere vorm van zuivel in zit. Afgelopen woensdag crossten m’n moeder en ik in de mini – andere auto is weg voor reparatie van roest, dus moeten we wel met het schattige kleine autootje 🙂 – naar iemand die geneest op een alternatieve wijze. Daar zijn wij onder de hand wel vertrouwd mee, ik ben er al vaker geweest en heb zo ook m’n melkallergie ontdekt. Het is anders en dat schrikt veel mensen af, ik vind het ‘andere’ wel grappig en geloof er ook in, ook al vind ik sommige dingen ook vreemd. De mensen die het doen hebben er vaak nog een hele nuchtere baan naast als accountant of directeur ofzo en vragen zich soms ook af ‘dit klinkt wel heel vreemd’ maar uiteindelijk werkt en klopt het wel. Mijn onderbewustzijn weet een hoop meer dan ik met mijn verstand en met behulp van spierspanning in m’n arm waardoor je een ja en een nee hebt kun je achter de oorsprong van je allergie komen. Dat bleek bij mij dus een keer in Groningen te zijn geweest, toen ik vier was en bijna op mijn fietsje het kanaal in reed zonder zwemdiploma. Pappa was deze keer echt mijn held maar helemaal verwerkt was het blijkbaar nooit echt.
Met massage enzo is dat dus verholpen en nu moet ik gewoon de knop omgooien en die hele melkallergie achterlaten in het verleden. Ik heb het idee dat dit wel gaat lukken, wat ook kan komen doordat ze ervoor heeft gezorgd dat mijn energie weer helemaal centraal in mijn lichaam zit. Ik zie de frons op je gezicht (krijg je rimpels van :)), maar als ik me goed voel, ook na een roomijsje, dan is dat hetgene voor mij wat telt. Geen verpakkingen meer lezen, recepten of gerechten in een restaurant met kaas niet gelijk hoeven te skippen. Ook al heb ik nooit heel veel last van mijn allergie gehad, dat lijkt me fijn.

Goed voelen, dat doe ik me sowieso wel. Ja, ik kan echt zeggen dat ik lekker in m’n vel zit. Vooral met die lekkere muziek op, en de gezonde kriebels in mijn buik om zo meteen met een vriendin naar de manege te gaan (kriebels omdat ik dat altijd heb als ik ga paardrijden) en voor de klassenlijst die vandaag moet binnenkomen. Ook al heeft niemand hem nog. Ik krijg een gymnasium-atheneumklas en zou het helemaal geweldig vinden als ik bij lief vriendinnetje Annouk uit atheneum in de klas kom.

Het enige wat ik nu een beetje zorgelijk vind is dat de site waar ik mijn foto’s altijd op upload het niet doet en mijn foto’s dus ook niet zichtbaar zijn op mijn blog. (Daarom als goedmakertje deze post.) Het zou dus wel heel fijn zijn als die het weer gewoon gaat doen. Maar het grappige is dat ik al die dingen die ik nu heb besproken – ben ik echt van mijn melkallergie af? in welke klas kom ik? gaat die site het weer doen? – ooit ga weten. Daarom heb ik geen zin om erover te gaan stressen. Over een dag, of twee, of drie, kijk ik wel veel verder. Als het dan nog steeds niet werkt naar mijn wil dan zoek ik wel gewoon een tussenweggetje of oplossing. Het is het eind van de wereld niet joh.
… dat ik dat nuchtere van mijn oma aan de kant van mijn moeder heb. Dat was een welkom cadeautje, oma.

Geef een reactie

