Random Blog Things #4

Jup, weer een keer een Random Blog Things over mijn bloggerbestaan! Gewoon omdat ik het leuk vind om jullie over alle ontwikkelingen (ontwikkelingetjes) in te lichten.

  • Ik ben heel erg blij met dit thema, maar het enige vervelende vind ik dat de side-/menubar hier links met de widgets niet meescrollt en dus kan ik maar een beperkt aantal widgets kwijt. Op mijn vaders computer was dat nog meer, maar toen kwam ik weer op mijn eigen computer waarvan het beeldscherm kleiner is en er dus weer een halve widget opstond. Crash, nu heb ik dus ook mijn ‘welkomstukje’ maar verwijderd, terwijl dat best hartelijk staat op een blog. Maar het archief, de zoekoptie of categorieën is toch ook wel errug handig. Kijk dus niet verbaasd op als het weer verandert… Iets waar ik wel blij mee ben is mijn achtergrond. Die vind ik nu voor de verandering wel een blijvende factor! (Er is trouwens wel een oplossing voor dit thema-en-widgets-en-shitprobleem. Gewoon overgaan op een .nl domein en je eigen layout ontwerpen, en dat wil ik ook nog wel eens gaan doen, maar dat duurt jammer genoeg nog wel even ;))
Tumblr_lmffa5w4gl1qb72iwo1_500_large
  • Ik heb alweer een nieuwe categorie! Ook dat is een blijvend ding waar ik tegenaan blijf lopen, in welke categorie hoort het nu? ik had namelijk altijd van die artikels met een hoop geklets dat ik dacht van argh wat is dit nu voor categorie? Ik propte ze altijd maar in ‘Persoonlijk’ en ‘Overig’, maar in ‘Persoonlijk’ wil ik meer hele persoonlijke updates doen en erg ‘Overig’ waren ze ook niet aangezien ik dat zelf juist hele leuke artikelen vind (nee, ik ben niet zo’n schuchter persoon dat haar eigen werk lelijk vindt. Alsjeblieft niet zeg!). Nu heb ik dus eeeindelijk een wat mij betreft goede categorie ervoor gevonden, ‘(My) Lifestyle’.  Lifestyle is best breed en (My) ervoor omdat het best vaak over mij gaat. Aangezien ik dat met geen enkele mogelijkheid in het Nederlands wist te vertalen zonder me kneuzig te voelen (‘(Mijn) Levensstijl’ is niet erg aantrekkelijk) en mijn categorieën wel een beetje op elkaar afgestemd moeten blijven, heb ik ze nu allemaal naar het Engels vertaald. ‘Hesterly’ is ook Engels, dus dat vind ik wel goed.
  • Voor de bezoekers op mijn blog probeer ik nu elke dag ten minste één comment ergens achter te laten. Van elke dag wel ongeveer tien blogposts moet ik er dus eentje uitkiezen om, hup, wat er bij me opkwam neer te zetten. Dat is omdat anderen het waarschijnlijk leuk vinden, maar ook omdat ik weet dat dat dé manier is om bezoekers te trekken en die wil ik nu eindelijk wel een keer aantrekken. Dus schouders eronder en gewoon elke dag even commenten. Klinkt misschien een beetje raar dat ik het mezelf verplicht, maar dat is uiteindelijk gewoon voor een goed doel en commenten is best leuk. 🙂 Waar ik jullie wel voor wil bedanken, is dat juni de beste maand vanaf december was voor mijn blog met 352 views. Thanks! Wat mij betreft was het ook echt de beste maand. En dat brengt ons tot het volgende punt…
Tumblr_m62wxm5gsq1r7769mo1_500_large
  • … dat het bloggen heel erg lekker gaat! Ik heb ideeëngenoeg en nu ook volop de tijd om ze uit te werken. Daar ben ik nu ook best lang mee bezig (een post die jullie in drie minuten lezen kan voor mij een halfuur tot drie kwartier kosten om te maken), maar het is wel een hele goede tijdvulling! Ik vind het leuk om er nu ook echt mooie foto’s bij te maken en er vervolgens nog een autocorrectie overheen te gooien. Eerst maakte ik nog wel eens foto’s met mijn mobiel, no way anymore! Ik plan al mijn posten nu ook in op vaste tijden zodat ik niet hoef te stressen (ik heb nu al heel de week vooruit gepland, haha) en sinds ik heb gezegd dat ik elke dag een grote post wilde doen is dat me gelukt. En dat is hartstikke leuk. (aa) Ook blog ik gestructureerder, in het notitieboekje dat ik van Anna kreeg heb ik nu een weekplanning met posten, To-Do lijstje en ideeënpagina en op mijn computer is er een map ‘Hesterly’ met foto’s die de naam van de post hebben waarin ze staan.
2 gedachten over “Random Blog Things #4

Geef een reactie

