Found on Blondiekookt: Recept: Bosbessen Traybake

Woensdag had ik weer eens bakdrift. Dinsdag had ik dit recept op Blondiekookt gespot en om de een of andere reden moest ik het gewoon maken. Dus ik printte het gelijk uit, fietste woensdag naar de Albert Heijn voor diepvriesbosbesjes, heb de hele keuken weer omgetoverd tot een zooi, weer opgeruimd en tadaa: een overheerlijke traybake zoals zij het noemt, maar ik zou het gewoon een crumble noemen.

Ingrdiënten die je nodig hebt: bosbessen, limoen/citroen, maïzena, suiker, bloem, boter, kaneel, amandelpoeder (ik gooide op aanraden van mijn moeder gewoon 50 gram amandelen in de keukenmachine), eieren, yoghurt (sinds kort is hier ook een Alpro Soja versie van!) en bakpoeder. Geen vreemde ingrediënten die je kunnen afschrikken omdat je ze bij de toko moet halen ofzo; gewoon allemaal bij de supermarkt te koop.
De crumble bestaat uit drie delen; een cakeachtige, bosbesjamachtige en crumble. Alle drie overigens heerlijk om van te snoepen tijdens het maken, ghehe. In het maken gaat wel wat tijd zitten, maar dat kan je ook wel verwachten bij een driedelig gebakje.

Het eindresultaat is een lekker(e) gebakje/cake/traybake/crumble met een fruitige, zoete smaak van de bosbessen en toch het ‘deeg’achtige van de crumble en de cake. Doordat ik met een plantaardige boter zonder melk bakte was de crumble niet echt knapperig, maar ik denk dat ‘ie dat met roomboter wel is aangezien deze boter van zichzelf wat kruimeliger is, ook met gewone koekjes. Ik vond ‘m de volgende dag overigens wel een stuk lekkerder. Ik weet niet waarom, maar het leek alsof de smaken zich gewoon nog wat beter samengevoegd hadden. De amandel in de cake proefde je echt, dat was wel een lekkere toevoeging.
Heb jij zin om je uit te leven in de keuken (wedden dat je ‘m niet netjes houdt?) en een sjiek baksel met heel veel lekkere smaken te presenteren, dan zou ik deze zeker eens proberen. Het recept vind je hier!

PS: sorry sorry voor de foto’s, ik vind de kwaliteit niet al te best. Misschien was ik iet wat te ongeduldig met eten dat ik het bij één fotootje heb gelaten dat niet helemaal scherp was.

2 gedachten over “Found on Blondiekookt: Recept: Bosbessen Traybake

  1. Pingback: Picture it – juli 2012 #1 | Hesterly

Geef een reactie

