Rapport & klassenindeling

Via de post kreeg ik een brief van mijn school (net als iedereen) waarmee ik het afgelopen jaar helemaal heb afgesloten en ook alvast een ‘preview’ van volgend jaar heb gekregen. Dit kan ik natuurlijk niet aan jullie neus voorbij laten gaan…

 RapportampKlassenindeling1_zps29717001.jpg

Allereerst mijn klassenindeling. Ik kom in een combinatieklas met gymnasium- en atheneumleerlingen. Daar ben ik niet zo wild enthousiast over aangezien de gymnleeringen van een paar vakken een uur minder hebben en in plaats daarvan Grieks & Latijn, terwijl de athleerlingen die lessen dan gewoon krijgen en wij in feite ‘achterlopen’. Ik ben dus best benieuwd hoe ze dat gaan oplossen en of het niet één grote bende wordt met het rooster en nog erger als het door uitval opgeschoven wordt, volgens mij zijn die dubbeluren dan echt blokkades. Maarja de roostermaker kan het ook aan met keuzevakken enzo in de bovenbouw, waarschijnlijk zijn wij daarbij een eitje.
Wel heel leuk aan dit hele mixgebeuren is dat ik weer bij Annouk in de klas kom waar we nog even voor gesmeekt hebben, dus wat dat betreft wordt het vast een heel gezellig jaar! Voor de rest zit ik ook bij Hannah en nog andere meiden uit m’n oude klas vorig jaar. Er zijn (behalve Annouk en nog een meisje) alleen maar meiden afgestroomd naar ath en geen meiden bijgekomen, omdat in V2a de meiden echt in grote meerderheid waren en ze het nu hebben aangevuld met athjongens. Volgens mij wordt het wel een gezellig jaar! Met die groene strepen enzo ging ik trouwens even aanstrepen wie gymn doet, was benieuwd hoeveel dat er ongeveer waren (van sommige weet ik het namelijk niet precies) maar het is wel aardig verdeeld. De klas bestaat trouwens uit 27 leerlingen en misschien komt er nog iemand bij.

 RapportampKlassenindeling2_zpseeb47ace.jpg

Mijn rapport! Uiteraard ben ik hier heel erg blij mee. Twee tienen en niet eens een 9,5 maar gewoon een 9,6 (heb ik aan het eind van het jaar nog even opgehaald). Het enige wat ik wel jammer vind is de 8,5 voor Nederlands, 9,5 voor Latijn en 7,5 voor techniek. Hartstikke goede cijfers maar de laatste twee decimalen waren tussen de 45 en de 49, wat dus afgerond wel 50 (0,5 dus) is, maar niet zorgt voor een cijfer hoger dan het eerste getal, dus geen 9 voor Nederlands, 10 voor Latijn en 8 voor techniek, maar als de laatste decimalen tussen de 50 en 54 inzaten was het wel ‘naar boven’ afgerond. Heel verhaal dus haha, maar ik vind het wel ‘stom’ dat ik door een paar tienden of nog minder bij drié cijfers naar beneden afgerond sta, omdat drie tienen en maar één zeven helemaal leuk geweest zou zijn 🙂 Maar ik ben nog steeds hartstikke blij natuurlijk en ga echt niet zeiken of erover inzitten. Want als je het gemiddelde berekent met de kommagetallen maakt het niet uit en sta ik een 8,53, dus afgerond eigenlijk een 9 en ben ik ‘bevorderd naar’ en ‘geplaatst in’ gymnasium 3! Ohyeah!

 RapportampKlassenindeling3_zps79090b28.jpg

Ik vond dit jaar een leuk jaar met gezellige vriendinnen en (hele) goede cijfers, altijd wel fijn als je het ook echt zo duidelijk ziet dat je het goed hebt gedaan. (Ik was pas op een feestje bij een vriendin, broertje vroeg hoe ik heette, zegt ‘ie: oh, over jou vertelt ze wel eens, jij bent zo slim! Lol ^^) Ik hoop dat volgend jaar net zo gaat worden, maar ga er nog niet teveel denkwerk aan besteden. School? Denken? Hmm, nee…

Geef een reactie

