Oldtime fav’s dans les vacances

Bijna iedereen gaat wel op vakantie in de zomervakantie. Dit jaar ga ik (weer) naar Den Dolder, misschien handig om dit even te lezen zodat je weet wat ik bedoel. Onder de hand zijn er daar wat ‘tradities’ of gewoon leuke dingen ontstaan die we vaak doen ontstaan. Omdat ik daar dit jaar al heel veel zin in heb, ben ik ze lekker op een rijtje gaan zetten. Voor jullie, en voor mij. 😀

Tumblr_lt657xatgs1qzkfbpo1_500_large

  • Snoep scheppen! Je kent ze wel, die geweldige bakken met snoep. Het liefste ga ik naar de Jamin, daar is gewoon meer keuze enzo. Jammer genoeg loopt het bedrag als je eenmaal bezig bent – oh, nog even dit! – al snel aardig op en daarom is dit echt iets voor de vakantie als extraatje. Jumm.
  • Uiteraard moeten we ook boodschappen doen. Toen we nog naar Bilthoven gingen, gingen we naar De Bilt waar een Dirk van de Broek zit en die is nu niet heel erg dichtbij meer, maar aangezien we die winkel thuis niet hebben vind ik ‘m wel een extra leuk gevoel geven, dus ga ik even claimen dat we er (ook al is het alleen maar aan het begin) heen gaan. En ook daar is het weer een stuk meer extraatjes dan normaal. Chips, chocola, kokosbrood en weird stuff.
Tumblr_lngr1vrtjd1qhn99eo1_500_large
  • Ik hou ook gewoon van dat huis. Ik hou van de chille bank, van de bar waar we aan ontbijten, van de douche(kop) met heel veel stralen ofzo, van de hangmat en tuinmeubelen in de tuin en van de slaapkamers. Die hebben namelijk heerlijke bedden (tweepersoons en heel lekker matras), zijn groot (ik heb de hele zolder, zo’n mooi plekje; ’t is haast jammer dat ik daar niet vaak alleen op m’n kamer zit) en hebben een tv. Die gebruik ik dan weer niet zo vaak, maar mtv terwijl je je make-up op doet of net zoals vorig jaar weer een dvd’tje – die kan gewoon in de tv –  in bed kijken met Brenda als ze er is, is toch nice.
  • Waar ik ook al weer zin in heb is het wandelen! Nu ik de goede schoenen heb gevonden – Paul Green! – en me niet meer schaam als ik toch mijn hardloopschoenen aan doe, is ook dat geen obstakel meer. We gaan er best vaak op uit naar een ander bos, want het is nogal een bosrijke omgeving, en de hondjes achterin is echt leuk om mee te maken. Parel kijkt vaak naar de andere auto’s, Saar zit te steunen en te kreunen bij elke boom die ze ziet, krijgt een natte neus en loopt te trappelen. Als we dan stil staan en de klep omhoog gaat moeten we ze vaak gewoon vasthouden aan hun halsbanden omdat sowieso Parel er anders gewoon uithuppelt. Wat we ook vaak doen is brood meenemen en ergens in het bos picknicken met hondjes aan een boom. 🙂
    ’s Morgens lopen mijn zus en ik vaak rond een uur of negen een rondje van een kwartier/twintig minuten, dit ligt een beetje aan Saars tempo. Zij is dan niet echt snel maar toch kan ik wel genieten van voor het ontbijt een rondje door de buitenlucht. Het bos voor je huis is gewoon ideaal. ’s Avonds gaan we er niet in omdat het dan wel heel donker is, maar dan ga ik ook niet altijd mee omdat ik dan vaak al in m’n pyjama zit, dus dan gaan m’n vader en moeder vaak terwijl m’n zus en ik tandenpoetsen etc.

Tumblr_m6sm9lxdqq1r8ttuno1_500_large

  • Behalve het huis mogen we ook de spullen die er in liggen gebruiken. Dat betekent Wii-en, soms nog een paar nieuwe chicklits lezen en ook leuke films, ook al hebben we daar al een hele voorraad van gezien. Ook leuk is de ijsblokjes of ijs crush machine in de koelkast. Dus op hete dagen na het wandelen hou je je glas eronder, doe je er wat limonade bij, trek je luchtige kleren aan en installeer je jezelf voor de rest van de middag in de tuin met een boek.
Geef een reactie

