Pretty Little Liars

Vandaag had ik met vriendin Brenda afgesproken en het idee was om lekker buiten te gaan picknicken, maar dat ging niet echt door de wind enzo, ook al was vandaag de beste dag van de week. Alsnog hebben we een gezellige dag gehad, eerst even bijgekletst omdat we elkaar al like 2,5 week niet hadden gezien, broodjes gehaald bij de Lidl en toen leek het ons wel leuk om een serie te gaan kijken op m’n laptop. Films mag en kan je niet meer online kijken, maar series kan nog wel. Brenda was hier wel bekend mee en ging naar http://www.watchseries.eu waar je een hele hoop series kan kijken. In de top 10 stond Pretty Little Liars en dat viel mij op omdat ik er de boeken van had gelezen en ook de serie wel een keer wilde zien. Een aflevering duurt 40 minuten, maar we hebben er gelijk drie gekeken omdat het errug leuk is.

Tumblr_m75f3cenou1rbnzh8o1_400_large

Van een hechte vriendinnengroep van vijf vriendinnen verdwijnt de ‘leidster’ Alison opeens. Een jaar later krijgen de vier vriendinnen – die inmiddels helemaal uit elkaar gegroeid zijn – sms’jes van afzender ‘A’ over geheimen die ze alleen aan Alison hebben verteld. Niet veel later wordt het dode lichaam van Alison opgegraven, maar de sms’jes gaan gewoon door. Met zijn allen delen ze nog een geheim, wat ze aan niemand vertellen, ook al zou het wel eens een aanwijzing kunnen zijn…
Dit is wat mij betreft een goede combinatie tussen spanning en meidendrama. Alle meiden hebben namelijk zelf ook hun problemen, waar ze dus sms’jes over krijgen die naar het verleden verwijzen. De afleveringen lopen lekker snel en de spanning wordt erin gehouden. In mijn bieb hadden ze alleen deel een en twee (hoor hier mijn mening), ik herken grote delen en af en toe is dat wel handig omdat je de personages dan een beetje kent; het kan af en toe namelijk wel wat ingewikkeld worden. Ze zijn namelijk ook niet ondertiteld, maar met het beeld erbij enzo kan ik het goed volgen. Ik heb al eerder een film gekeken zonder ondertiteling en de verhaallijn kan ik dan gewoon bijhouden.

Tumblr_m5o0xct8cn1qj11y7o2_500_large

Ik raad deze serie je dus zeer aan. Online kijken kan, ik vind dit wel fijn omdat je dan lekker op eigen tempo kan kijken, maar volgens mij komt het nu ook op tv. Vraag me alleen niet waar en wanneer… Hieronder heb ik nog wat fijne plaatjes opgezocht, van films & series kom je vaak ook leuke gifs (bewegende plaatjes) tegen met quotes/handelingen, ideaal om in de stemming te komen.

22178460_largeTekst die in de intro wordt gezongen. Ik vind de intro sowieso heel cool, ook al is ie best creepy ^^179983_438040692885079_571804296_n_large384688_326876227331359_163251197027197_1271142_1275725586_n_largeTumblr_m5xl84xhqf1r01qs0o1_500_largeTumblr_m6ywhniknt1r5f0jbo1_500_largeTumblr_m73gsygdsb1rwi9uyo1_500_largeTumblr_m6xke6pg1p1qegmvvo1_500_large

Geef een reactie

