Schoolspullen ’12/’13: Agenda ‘My Life is Sweet’

Schoolspullen, we moeten er toch echt aan geloven ook al zijn we nog volop vakantie aan het vieren! Ach, shoppen is wel leuk dus zo erg is het nu ook weer niet. Ik ben al een beetje aan het verzamelen, het belangrijkste deel (wat mij betreft) heb ik al binnen: de agenda!

Jill is degene die de agenda’s ontwerpt:

“Op mijn 15e begon ik uit verveling wat beautytesten te maken tijdens de les. Ze sloegen enorm aan bij mijn mede klasgenoten en binnen no time was iedereen die test aan het invullen. Zo kwam ik op het idee om een soort tijdschrift te maken, waarin alle onderwerpen aan bod kwamen die op dat moment in mijn leven speelden.

Dat is de basis geweest voor de My life Is sweet schoolagenda die in 2008 uitkwam. Toen ging het snel, het concept bleek aan te slaan, en sindsdien was My life is sweet een feit. En werd het een uitdaging om mijn school te combineren met mijn passie voor schrijven en tekenen. Na mijn VWO-diploma heb ik een half jaar in New York gewoond en op Sophie gepast.

Nu woon ik in Amsterdam en ben ik full time bezig met My life is sweet. My dream has come true!”

Het is dus een beetje hetzelfde als Blond Amsterdam, niet van een tijdschrift of winkel maar gewoon van een ‘particulier’. Ze verkoopt behalve haar agenda ook nog kookboeken, kalenders en kaarten, T-shirts en singlets en dekbedovertrekken en badlakens.

Bron

 AgendaMLIS1_zps4c0d5ae5.jpg

 AgendaMLIS8_zpsbce68a50.jpg

 AgendaMLIS7_zps79a223ba.jpg

 AgendaMLIS6_zpsa0dece4f.jpg

De agenda staat vol met leuke tekeningetjes, bij elke week een tip/weetje, quiz, tips over een bepaald onderwerp, een paar receptjes en invul-/doorstreepverhalen. En er is ook ruimte voor notities, verjaardagen (met per maand ook eigenschappen, minpuntjes, kleur en gelukssteen per sterrenbeeld), cijfers en roosters.

 AgendaMLIS3_zpsbb06c675.jpg

De bladzijden zijn niet van papier, maar van dat gladde spul, ik weet niet precies hoe je dat noemt, maar je kent het wel van tijdschriften alleen dan dikker. Dit vlekt wat sneller, maar is tegelijkertijd ook steviger en ik vind dit wel een beetje bij een agenda “horen”. De voorkant is een beetje stofachtig (man, hebben ze niet gewoon duidelijke aanduidingen hiervoor?) maar ook nog wel met een beetje plastic. Het is geen ringband maar gewoon als een boek, ik ben benieuwd hoe hoog de ‘uitelkaar-val’ factor is, daar komen we snel genoeg achter. Voor de rest heeft hij een (vrij lang) lintje met drie kralen eraan als bladwijzer en nog twee dunne elastiekjes om hem dicht te houden.

 AgendaMLIS9_zpsfc9e6497.jpg

 AgendaMLIS2_zps0dbc3783.jpg

De binnenkant heeft per maand een andere kleur. Lichtroze, knalroze, pastelpaars en rozepaars volgens mij, op de linkerbladzijde zit nog wat wit kant en in elke hoek een klein tekeningetje. Ook de weeknummers staan erbij.

Deze agenda is classy door het kantpatroontje en het lettertype waarmee ‘dinsdag, maandag’ etc. wordt geschreven, maar door de tekeningetjes is dat niet te overdreven. Hij heeft ook nog wat schattige invloeden en is door al het roze harstikke girly! Met veel leuke dingen ertussendoor en ook nog genoeg ruimte om zelf te kunnen schrijven ben ik heel blij met deze agenda. Eigenlijk zit er van alles wat in, maar samen is het gewoon een mooi geheel met niets ‘te’, wat goed geschikt is voor mij aangezien ik nooit een stijl kan kiezen eigenlijk.

Hij is te koop voor €15,95 bij de wat grotere boekhandels.

Geef een reactie

