# reading an English book

 EngelsboekUnlikeavirgin6_zps7895d561.jpg

Dit is een boek en in eerste instantie zijn jullie waarschijnlijk helemaal niet verbaasd dat deze post over een boek gaat. Maar hé, normale boeken laat ik aan jullie zien in een filmpje, dus dan zal dit wel geen normaal boek zijn. Totally right!

 EngelsboekUnlikeavirgin7_zps28a995dc.jpg

Nederlandse boeken waarvan ze de titel onvertaald laten bestaan, maar dit boek is gewoon niet vertaald, maar helemaal Engels! Ik was in de bieb en zag bar weinig leuke boeken (uiteindelijk leende ik een vampier, een vage, nog eentje die ik niet had gelezen en daarna nog maar drie chicklitachtige die ik al een keer heb gelezen, en deze dus) en tussen de boeken die nieuw zijn ofzo en altijd ergens op een tafeltje liggen, zag ik ook deze. De voorkant zag er wel leuk uit en toen pas zag ik dat ‘ie Engels was (lag dus gewoon tussen de Nederlandse in). Eerst wilde ik hem terugleggen, maar daarna dacht ik: waarom ook niet?

 EngelsboekUnlikeavirgin5_zps14acbb57.jpg

Over het lezen van dit boek deed ik eindelijk een keer langer en dat was dus heel erg geschikt voor in de vakantie aangezien ik normaal wel zo’n 100 bladzijden per uur lees, maar dat ligt ook aan de vorm, schrijfstijl en de lettergrootte van het boek. (Boek van 300 pagina’s is dus ruim drie uur en ik lees sowieso elke dag wel twee uur…) Het verhaal ging over – ik vertel nu gewoon alles aangezien ik niet verwacht dat jullie dit boek gaan lezen – Grace Flowers die makelaar was en heel veel zong tot haar vader overleed. Ze was al tien jaar samen met Danny, maar die maakte het – via zijn moeder – uit; net toen ze erachter kwam dat ze zwanger was. Dan ziet ze eindelijk in dat ze eigenlijk verliefd is op die ene man die ze al heel lang kent, begint door hem weer te zingen, en krijgt door haar zwangerschap een betere relatie met haar moeder. Helaas krijgt ze wel een miskraam.
Het einde is nog best diepzinnig en mooi en de verhaallijn is goed te volgen, ook als je af en toe een zinnetje overslaat omdat je ‘m niet echt meer volgt. De schrijfstijl vind ik moeilijker te beoordelen aangezien het voor mij gewoon ‘Engels’ is en that’s it, maar het leest gewoon fijn en de hoofdstukken zijn niet te lang, wat ik altijd wel fijn vind.

 EngelsboekUnlikeavirgin3_zps028a1f20.jpg

Leuk stukje; Grace heeft het over een ‘chickpea’ (kikkererwt) als ze het over de baby heeft en hier is ze in gesprek met degene die haar job-to-be uit het niets heeft ingepikt. Ze weet pas net dat ze zwanger is en vindt het nog verschrikkelijk (later niet meer), dus reageert ze op hem als hij zegt ‘ik hou meer van kikkererwten’ met ‘ik ben niet zo dol op kikkererwten op het moment.’

 EngelsboekUnlikeavirgin4_zpsaadd98c1.jpg

Uiteindelijk vond ik het dus gewoon een leuk boek; misschien niet leuker dan een ander boek, ook omdat ik er toch wel iets minder van snapte dan normaal, maar het was toch best een uitdaging en dat was wel heel leuk. Goed voor je Engels ook, want het was niet zomaar een boekje, maar een boek met welgeteld 402 pagina’s! Ik weet niet of ik vaker een Engels boek ga lezen; in de vakantie vind ik het wel leuk, maar zeker met school heb ik meer behoefte aan een snel weg te lezen boek.

Heb jij wel eens een Engels (of andere taal) boek gelezen?

Geef een reactie

