Review: drieminutenmasker Yves Rocher

Ook een challenge van mij was: meer/vaker maskertjes gebruiken! Voor mijn feestje had ik er een paar gekregen en ik kon het deze keer niet aanzien om ze gewoon in de kast neer te leggen voor altijd. Daarom beginnen we vandaag met dit masker, een drieminutenmasker van Yves Rocher.

Op de verpakking staat dat het een ‘masque éclat’/’ausstrahlungs-maske’ is (waarom alleen in het Frans & Duits?), oftewel een masker voor je uitstraling, maar die informatie vind ik een beetje onnodig. Waar zou je een masker anders voor willen gebruiken? Anyways, daaronder staat nog dat het met granaatappels uit Spanje is, en het is een verpakking van 50 ml. In plaats van zo’n onhandig zakje zit dit masker in een tubetje dat net zo werkt als douchegel, veel praktischer dus en vaak te gebruiken.
Achterop staat dat je het masker één à twee keer per week kan aanbrengen op je gezicht, waarbij je de huid rondom je ogen moet vermijden. Drie minuten in laten werken en er daarna goed afspoelen voor een stralende en frisse huid die weer als nieuw aanvoelt.

De substantie is heel erg dik, een beetje gelachtig, met een licht lichtroze kleurtje. De geur komt je al tegemoet: een lekker zoet luchtje, maar totaal niet te. Deze hoeveelheid heb je twee of drie keer nodig om het over je hele gezicht te verdelen. Als je het aanbrengt voelt het een beetje koud en zwaar aan en in mijn hoofd kwam zelfs het woord ‘verdovend’ op, haha. Voor drie minuten is dit helemaal niet vervelend, maar het is wel goed dat je het er geen halfuur op hoeft te laten zitten, dat zou niet meer zo fijn zijn. Ik heb geen foto waarbij het op mijn gezicht zit aangezien je het amper zag, want het was gewoon een glimmend doorzichtig laagje.
Na drie minuutjes haalde ik het eraf met een natte washand en mijn huid was inderdaad een stuk zachter en voelde lekker fris aan. Stralender? Nah, dat niet echt, maar ze moeten toch iets bluffen. Ik vind dit een fijn masker en omdat je het in vijf minuutjes even snel kan doen, doe ik het nu elke week.

Het drieminutenmasker van Yves Rocher kost €3,95 voor 50 ml en is er ook met limoen, die kost €3,35. Dat vind ik nogal vaag, want bij die met Granaatappel staat ‘€7,90 / 100 ml’ dus je zou denken €3,95 / 50 ml, maar er staat bij ’41 % korting’ en ‘i.p.v. €6,70’. Bij die met limoen staat ‘€6,70 / 100 ml’, ‘50% korting’ en ‘i.p.v. €6,70’. In elk geval, hij is in ieder geval hier te kopen en waarschijnlijk ook wel in een drogist. (Sorry voor slecht vooronderzoek ^^)

Heb jij deze ook getest? Of lijkt het je wat?

Geef een reactie

