Tag: About the blog

Deze tag is al op meerdere blogs voorbijgekomen en ik vind ‘m heel erg leuk, aangezien ik best nieuwsgierig ben en overal het hoe en wat van wil weten. Alzeker lezen over dingen waar ik zelf ook mee te maken heb vind ik leuk en daarom besloot ik ‘m ook in te vullen.

Tumblr_m0a3i5qvgn1r0c0spo1_500_large

Hoe lang blog je al? 

In september 2011 ben ik begonnen op WordPress, maar dat was nog niet echt iets lopends. Op als ik het goed heb 6 december 2011 heb ik We don’t ever give up aangemaakt, die ik later veranderd heb in Hesterly. Maar daarvoor was ik altijd al bezig met ‘profielen’ maken op diertjessite enzo, dus met wat informatie over mezelf. Dat kon ik elke dag wel overnieuw doen, haha. De meeste typte ik gewoon met plaatjes ertussendoor, maar soms deed ik het op Paint, bijv. deze ‘Alfie‘, deze met balletjes en deze. Stiekem vind ik ze nog steeds hartstikke leuk :3

Hoeveel tijd per dag besteed je aan je blog? 

Dit vind ik nog een beetje moeilijk te zeggen aangezien het eigenlijk pas sinds de vakantie/eind van het schooljaar is dat ik echt zo ‘intensief’ blog. Nu gaat er wel een hoop werk in zitten, niet alleen het bloggen van stukjes typen maar ook het foto’s maken, bewerken, ordenen, ideeën bedenken enzo. Maar ik vind het leuk en daarom doe ik het het liefst ook goed en veel. Op een vakantiedag waarin ik thuis ben en geen andere (lange) afspraken gaat er misschien wel een uurtje of vier, vijf inzitten! Dat vind ik wel veel, maar aangezien het niet meer ‘nutteloos’ is en ik eigenlijk best creatief bezig ben, maar dan op een andere manier, kan ik me er niet druk om maken.

Tumblr_lciri9bw2p1qco19ho1_500_large

Weten mensen in je omgeving dat je blogt? 

Een aantal. In elk geval mijn vader, moeder, zus, opa’s, oma’s en een nicht en pas kreeg ik opeens een tweet van een meisje dat ik vaag ken van de manege ‘wat een leuke blog heb je!’. Ook mijn beste vriendinnen weten het wel en ik weet dat ze er soms op kijken, maar ik praat er niet echt met ze over ofzo. Het is niet echt leuk om erover te praten met mensen die het hele idee niet echt snappen, ook al zal dat niet helemaal het geval zijn. Maar thuis zeg ik er soms wel wat over of dan zegt mijn moeder ‘moet je geen foto voor je blog?’.

Hoeveel volgers heb je? 

Ehhh… Not many haha. Via email twee geloof ik, via WordPress zelf vier en via Bloglovin’ inclusief mezelf (ja, ik vind het gewoon leuk om mezelf te volgen) drie ofzo. Maar elke dag heb ik wel tussen de 15 en 10o (pas een nieuw record van 101 gehaald, vet!) bezoekers, want je kan ook mijn blog gewoon regelmatig bezoeken zonder ergens te abonneren. Maar ik ben druk bezig met commenten en sowieso staat het adres op al mijn social media.

Tumblr_m20gognckv1rqfn0so1_500_large

Hoe kwam je op het idee om te gaan bloggen? 

Dit komt toch wel vooral door die diertjessites, ik vond het leuk om over mezelf te vertellen en dingen te delen met de wereld. Ook schrijven heb ik altijd leuk gevonden.

Wat vind je het leukste aan je blog? 

Dat ik hier alles neer kan zetten wat ik wil, dat mensen het kunnen lezen ook mensen die me niet kennen, dat ik mezelf zo kan ‘presenteren’ aan mensen, dat ik mensen een paar happy minutes kan bezorgen of ze over dingen kan informeren etc. als ze mijn blogposts lezen, dat ik mijn leven zo een beetje in kaart kan brengen, want dat is heel erg leuk om terug te lezen. En dat ik iets ‘doe’ en ‘bereik’. Ik vind het gewoon leuk om heel hard mijn best te doen om een uurtje later een leuke blogpost met mooie foto’s te kunnen presenteren, dat geeft voldoening.

Tumblr_l92a4fz2cx1qb9uyvo1_500_large

Waar haal jij je inspiratie vandaan? 

Overal. Meestal toch wel uit mijn eigen leven, dat ik iets lees/gebruik/doe wat ik met jullie wil delen. En die inspiratie kan weer écht overal vandaan komen. Het is gewoon een kwestie van anders denken eigenlijk. Als je iets doet gelijk erbij stilstaan of dit waardig is om over te schrijven, en dan extra goed opletten. Andere (zeker ‘professionele’) blogs zorgen er ook voor dat ik me weer gemotiveerd voel.

Heb je wel eens dat je geen tijd of zin hebt om te bloggen? En hoe los je dit dan op?

Hmm nee dit valt gelukkig heel erg mee. Bloggen vind ik altijd leuk, alleen soms had ik op een drukke schooldag niet zoveel zin meer in de tweede post, maar dat is toch in een kwartiertje weer gedaan. Bij geen tijd heb ik wel eens een stukje getypt op de tablet in de auto, maar ik plan altijd vooruit en hou rekening met wat ik de komende dagen doe.

Een gedachte over “Tag: About the blog

Geef een reactie

