6 EOTD’s

Sinds de musical van groep 8 begon ik met het uitproberen van make-up. Een oude mascara van m’n moeder en in de zomer van 2010 kocht ik mijn eerste oogschaduw (Party Animal van Essence met de kleuren paars, blauw, groen en geel) en al snel kreeg ik ook nog een paletje van de HEMA van mijn zus met donker- en lichtgrijs en nog eentje van Essence, Eye love to travel. Hiermee kon ik de hele eerste klas goed uit de voeten: af en toe een dagje alleen mascara, soms niets, alleen mascara met oogpotlood, maar ook een simpel kleurtje oogschaduw of twee kleurtjes kwamen voorbij. Ik ben nog steeds bezig met ‘experimenteren’ en vind het heel erg leuk. Aan gezichtsmake-up doe ik niks, het is vooral de oogschaduw waarmee ik nieuwe looks probeer, want mijn mascara’s zijn ook bijna altijd hetzelfde. Alleen heel af en toe zet ik een zwart randje op mijn waterlijn of langs mijn wimperrand; ik vind dat je dan gelijk een deel van de oogschaduw wegneemt (ook omdat ik hem nog niet zo dun krijg, ghehe). Anyways, vandaag laat ik jullie zes ooglooks zien die ik de afgelopen week heb gedragen!

Ik ben niet zo iemand die allemaal losse paletjes verzamelt, maar ik wilde toch wel een uitbreiding en daarom heb ik op mijn verjaardag in de tweede een palet van de byBG shop gekregen met welgeteld 40 shimmery kleuren. Deze gebruik ik nog steeds trouw elke dag, want er is keus genoeg! Ik gebruik er geen oogschaduwbasis onder, hoewel dat wel zou moeten. Ik ben gewoon een beetje lui en op zich valt het nog mee met hoe erg het in mijn lijntjes kruipt etcetera.

Als mascara’s gebruik ik Volume Flash x10 van Rimmel met The Max Volume Flash van Rimmel eroverheen, of alleen Masterpiece Max van Maxfactor.

Sunkissed Brunette  – Oranje met geel en bruin. Oranje was me te kleurrijk, maar bruin te donker, dus blendde ik het met wat geel erbij.

Inspired by an Earring – Deze geweldig leuke oorbelletjes kreeg ik van mijn zus (ze zijn eigenlijk nog veel langer hoor). Alhoewel ik een wit blouseje met blauwe bloemetjes aanhad en een blauw hemdje eronder, deed ik deze oorbellen toch in. Voor mij ogen had ik niet veel inspiratie, totdat ik opeens een ‘beeld’ kreeg doordat ik naar die oorbellen keek. Rood en wit, dat zou het worden! In mijn binnenste ooghoek een rode kleur met een vleugje koraal, daarnaast een beetje highlighter met een lichtroze tint en daarnaast nog een highlighter met een bruine tint (allebei heel erg tegen het wit aan hoor). Weer flink geblend zodat het allemaal een roze/rode gloed meekreeg en mijn ooghoeken niet zo superfel waren en ik was nog best tevreden! En geen huilogeneffect gelukkig 🙂

Take It Easy – Een dag die ik eigenlijk in het zwembad door had moeten brengen, maar dat ging dus niet omdat ‘ie dicht was. ’s Morgens had ik geen make-up opgedaan, ik heb wel waterproof mascara maar je bent daar toch heel de dag in het water enzo en niemand die me kent. Maar toen dat  feestje niet doorging heb ik toch nog snel wat make-up opgedaan, langs m’n wimperrand wat bruin en daarboven weer een licht highlighterkleurtje en toen geblend en nog wat mascara. Als ik ze dicht had zag je dus amper wat, maar zo had het toch nog een subtiel glansje.

Looking for a Match – De kleuren die ik als oogschaduw gebruik laat ik toch vaak wel een beetje overeenkomen met mijn kleding. Als ik een grijs T-shirt aan heb met een print neem ik niet die grijs als hoofdkleur, maar neem ik een kleur (of meerdere) uit de print. Mar vandaag had ik een grijs T-shirt aan met een hartendromenvanger met veren in de kleuren lichtgeel, zalmroze en blauwpaarsig. Die laatste kleur is een van de weinige die ik niet in mijn palet heb en een kleur die het net niet is vind ik dan weer niet mooi, dus haalde ik het er weer af. Ook roze en geel vind ik niet geweldig (en paars met geel is Pasen) dus besloot ik voor een simpel oogpotloodje te gaan. Maar door mijn make-upremover was mijn ooglid nog vet, dus gleed het echt enorm, weer eraf, nog steeds te vet, toen maar met milk en water en hèhè eindelijk een simpel blauw lijntje. Met mijn oog dicht ziet ‘ie er niet bepaald strak uit maar dat zie je toch niet goed en aan het eind van de dag zal hij wel weer ‘gestempeld’ zijn en in m’n crease zitten, but for the moment.

Just The Sunset And Us – In mijn shirt zat koraalrood en geel en ik kon het niet laten om deze look weer eens te maken. Rood met een vleugje koraal, oranje, geel, blenden en klaar is kees! En het woordje Sunset moest gewoon in de naam, lol.

All Colours Present – In de print van mijn T-shirt zaten een hoop kleuren, dus ik besloot er een paar uit te pikken. Paars, koraal en groen (die zag je niet zo heel erg jammer genoeg), samen een vrolijke kleurenboel.

Not To Separate – Allereerst deed ik over mijn hele ooglid olijfgroen, daarna nog wat lichtblauw erbij.Het werd dus meer één kleurtje, maar ik vind het juist leuk om eigenlijk je eigen kleuren samen te stellen en daar een beetje mee te spelen, in plaats van één simpele kleur. Sorry dat ik hier geen foto van mijn ooglid heb, maar de camera deed nógal moeilijk (zoom in, zoom uit, zoom in, zoom uit etc.) en ik werd er alleen maar kriebelig van dus dat besloot ik maar te laten.

Een gedachte over “6 EOTD’s

  1. Pingback: Foto’s & afbeeldingen opruimen | Hesterly

Geef een reactie

