Something that I want

Het is deze dag waarop ik het schrijf en ik kijk naar buiten, waar het hoost. De regendruppels op de garagedaken, waar al plassen op liggen. Hiervoor keek ik filmpjes van Teske, heel veel filmpjes. ‘Oh, deze is ook leuk.’ ‘Deze ook.’ ‘Sorry, maar deze wil ik echt nog even zien.’ Ik ben alleen, dus dan kan dat. Ik ben benieuwd naar hoe het weer is als ik deze post online komt aangezien ik hem zo’n twee weken van tevoren schrijf volgens mij. Hopelijk beter. Als ik erover nadenk was het altijd wel goed, of in elk geval dróóg weer als we op vakantie waren. Dus beter dit jaar ook. Er kan nog heel veel veranderen in de periode tussen de dag dat ik het schrijf en dat deze post online komt (als die dat komt), aangezien deze post niet zomaar online kan komen zodra ik ‘m schrijf. Ik heb veel te veel posten, teveel inspiratie, teveel tijd, teveel zin om het uit te werken. Ik ben geen blogger die op het laatste moment ‘nog een post voor vandaag móét schrijven. Zucht, iemand een onderwerp?’.
Naast me ligt een boek. Het wil gelezen worden. En dat komt ook wel. Maar ik wilde dit nog even schrijven. Stiekem vind ik het wel eng. Ik schrijf zoveel hier, alleen hierbij twijfel ik. Want wat ik wil vertellen is een droom. Dromen zijn verlangens en soms niet al te realistisch. Daarom zijn ze eng, omdat je erin kan ‘falen’ en als niemand ervan weet weet ook niemand dat je hebt ‘gefaald’. Maar waar ik dus over wilde vertellen is wat ik wil. Wat ik wil, is een .nl domein. Met een mooie lay-out, die ik ook zelf kan bewerken zoals ik wil. Een goedbezochte blog met reacties, ook van ‘vreemden’. En met het beste geval verdien ik er ook nog een zakcentje mee (dat kan door advertenties in de menubar en blogposten over producten).
Ik las vanmorgen een online handleiding/stappenplan over je eigen blog opzetten. Het klonk niet moeilijk. Ik ken mensen die er meer vanaf weten dan ik. Ik heb het geld ervoor, want ik ben gierig, maar hier zou ik het met al het plezier van de wereld instoppen. Dus nu wil ik het nog grager. (Wuuut, ‘grager’ wordt niet foutgerekend door spellingscontrole van Google Chrome?!) Mijn statistieken zijn door het commenten omhoog geschoten en dat vind ik leuk. Heel leuk. Soms ga ik er gewoon een kwartiertje voor zitten om ze te bekijken.
Ik ben snel tevreden. Cadeautjes zijn niet zomaar verzonnen voor mij en het is dus best opvallend dat ik dit – behalve een hond – zo graag wil. Het zou best rot zijn als het niet helemaal zo zou worden als ik graag zou willen, maar met een .nl domein kom je sowieso al serieuzer over. Nu heb ik vakantie en met school krijg ik het weer veel drukker. Maar aan de andere kant heb ik elke dag wel een uurtje over. Ik weet dat ik het daar niet voor moet laten. Mijn school mag er niet door achteruit gaan, maar ik vertrouw mezelf daar wel in.

Nu weten jullie dat het ooit zal gebeuren. Wat mij betreft best snel. Uiteraard wacht ik nog wel eventjes, misschien dat ik het even afwacht tot ik weer met school bezig ben om te zien of het echt te combineren valt en of ik nog steeds een beetje bekeken wordt. (Ik ben geen kermisattractie ofzo hoor ^^) Maar ondertussen weet ík het zeker: aan mij zal het niet liggen!

Geef een reactie

