Review: HEMA masker strawberry & ONYX Dode Zee moddermasker

Vandaag review ik allereerst dit masker van de HEMA met aardbei, vanille en slagroom om je gezicht te reinigen en glad te maken. Het masker belooft een schone, gladde en zachte huid en je huidcellen op een milde wijze te verwijderen.

Informatie achterop

Het masker is een soort dikke, stevige crème met kleine (roze) scrubkorreltjes. De geur is niet al te subtiel, het aardbeienluchtje is nogal chemisch en overheerst. Slagroom heeft niet echt een geur volgensmij, maar ik kan het me er wel bij voorstellen. De verpakking vind ik niet bepaald handig, ik knipte hem open met een schaar en kon er vervolgens met mijn vinger in zitten graven. Toch wordt dit bij heel veel maskertjes zo gedaan, terwijl het volgens mij in een potje ofzo veel handiger zou zijn. Of nog beter een tube, maar ik snap wel dat dat niet zo handig is met zo’n dikke substantie.

Dit masker is wit met een lichtroze tintje, dus je kan goed zien waar je het uitsmeert. Ik vind het aanbrengen in het begin altijd een beetje een vies gevoel omdat het zo dik is, en bij deze lokte het door de geur nog minder aan. Uiteraard heb ik het wel gedaan en tien minuutjes laten zitten. Het masker werd hard en prikte of brandde niet, maar een erg fijn gevoel kan ik het ook niet noemen. Ik was dus best blij toen het eraf mocht (mede omdat ik mijn haar net gewassen had en mijn lok nog een beetje nat was en ik hoopte dat ‘ie wel normaal op zou drogen). Mijn huid voelde in eerste instantie een beetje droog en trekkerig aan, was zelfs een beetje rood. Gelukkig trok dit gevoel na een kwartiertje weg en bleef er een glad huidje achter.

Ik ben niet heel erg enthousiast over dit maskertje, maar opzich doet ‘ie wat ‘ie belooft en is het een prima maskertje. Ik vind de geur alleen te chemisch en te zoet (ook al kon je dat ook wel verwachten bij aardbei) en die komt het allereerst je neus binnen als je hem openmaakt, dus daar oordeel je ook vrij snel over. Wat dat betreft wil ik nog wel een keer chocolade of een andere geur proberen. Ik heb geen puistjes ofzo, dus ik weet niet wat het daarvoor doet.
De maskers kosten €1,50 per 15 ml en hiermee doe je als je je hals ook meeneemt één keer (ik deed dat niet en heb nu nog een beetje over).

 

 

 MaskerONYX1kopie_zpsb11a87ff.png

Als tweede dit maskertje  Dode Zee moddermasker van Onyx. Hij is geschikt voor de normale tot vette heid en T-zone, voor ultradiepe reiniging van de poriën. Ik weet eigenlijk niet wat voor huid ik heb ^^, maar heb het gewoon gebruikt. Er zitten zeekelp nutriënten in en het is anti-stress. All right sir!

 MaskerOnyx2_zpsa641b68c.png

Op de achterkant staat het bij mij alleen in het Frans. Ik googelde nog even voor de prijs, omdat ik hem cadeau had gekregen, en kwam erachter dat hij eigenlijk per twee komt en dat het op de andere in het Nederlands staat. Je moest hem eigenlijk nog eventjes in een teiltje met warm water doen ofzo, dat heb ik dus niet gedaan. Eronder de ingrediënten, ik heb hier zelf niet zoveel mee. Ik weet wel dat Glycerin goed is voor je huid, verder kom ik niet. Ik zie wel drie keer paraben staan, ik weet niet goed wat het zijn maar wel dat het niet heel geliefd is. Dat het aan het einde staat betekent dan weer wel dat er niet veel van inzit. Ook valt me op dat er Dode Zee mineraal water in zit, haha. De zeekelp nutriënten zie ik nergens terug, maar na gegoogel weet ik dat een nutriënt of voedingsstof elk molecuul is dat op enigerlei wijze door een organisme opgenomen kan worden, en dat tevens door het organisme nuttig gebruikt kan worden (thanks to Wikipedia). Dus dan zal het wel logisch zijn dat je het niet in de ingrediënten lijst tegenkomt.

 MaskerONYX3_zpsf6ee79fc.png

Het masker is heel erg dun en heeft een bruinig kleurtje met nog een beetje lila erdoorheen. Dit doet me wel gelijk aan modder denken, dus dat vind ik wel leuk. Het was makkelijk op te brengen, maar doordat het zo dun was kon je geen hele dikke laag opbrengen, dus dat is maar net wat je fijn vindt. Het heeft geen moddergeur (gelukkig maar!) maar ruikt naar een neutraal parfum, echt een beetje zo’n badkamerluchtje wat ik niet goed kan omschrijven. In elk geval vind ik het wel lekker en ontspannend, maar ik zou het ook snappen als je het ontzettend vies vind. Volgens mij ruiken sommige dingen die je gebruikt bij de wasmachine ook zo, of het komt er in elk geval bij in de buurt. :’)

Het leek net alsof ik echt door de modder was gegaan toen ik hem ophad, haha! Ik heb het masker gewoon weer een kwartiertje laten zitten. Het wordt niet hard en brandt/prikt/tintelt ook niet, alleen op het eind voel je het wel een klein beetje trekken. Het ging er makkelijk af met een washand en liet een zacht huidje achter. Niet droog, dit is meer een verzorgend dan reinigend masker, wat ik ook wel lekker vind.

Dit maskertje kun je per twee kopen bij de Action voor €0,79. Je hebt dan in totaal 20 ml, echt heel erg goedkoop dus: afgerond 40 cent per keer, bij de HEMA was dat €1,50. Doordat ‘ie zo dun is, is ‘ie ook best zuinig volgens mij. Dit is een lekker masker voor als je je huid wil verzorgen, maar niet om je huid eens flink mee te reinigen. Ik heb (nog) geen puistjes enzo, dus van mij hoeft dat reinigen ook niet altijd. Overigens is hij niet op dieren getest en dat vinden wij natuurlijk hartstikke fijn.

Ook al was dit geen wedstrijd ofzo, toch kan ik zeggen dat ik die van de Action fijner vind. Hij laat een minder droge huid achter, is (veel!) goedkoper en ruikt wat neutraler, maar die van de Hema zou ik ook niet in de kast laten liggen.

Ken jij een van deze maskertjes? Welke lijkt jou het fijnst?

Geef een reactie

