Parfum Replay – Your Fragrance

Een overgangscadeautje is geen vast ritueel bij ons, maar toch is het leuk om een cadeautje te krijgen en is dit wel een leuk moment. M’n moeder wist wat ik wilde, omdat we eerst samen naar de Etos gingen om vervolgens van m’n moeder te horen dat ze nog even moest nadenken. Dus het was echt een verrassing, haha! Mijn cadeautje was een parfummetje van Replay. Een jaar geleden volgens mij kocht ik deze als eerste luchtje van mijn verjaardagsgeld. Ondanks dat er er drie nieuwe bij kwamen begon ik hem toch wel te missen toen hij uiteindelijk op was en besloot ik hem toch maar opnieuw op de wishlist te zetten. I’ll show it to you!

 ParfumReplayYourFragrance1_zpsceb2ec59.jpg

De flacon heeft een langwerpige vorm en komt in een doosje met de vage contouren van een gezicht erop. Er wordt veel gebruik gemaakt van de kleuren rood, oranje en geel en dat past wel bij de geur; zoals je hieronder kan lezen zitten er rode vruchten, sinaasappels en rozen in. Het flesje is redelijk simpel: een grijze plastic dop, op de achterkant rode/oranje/gele ‘spetters’ en Replay met daaronder Your Fragrance staat onopvallend in de vorm. Van mij hoeft het ook niet al te veel poespas te hebben, iets met een leuk thema ofzo is leuk maar uiteindelijk gaat het me toch wel vooral om de geur. Die kleur is wel echt wat voor mij, zo vaak kom je geen kleur tegen op een flacon. De vloeistof zelf is wel wit. Als je dan toch met kleur aan de gang bent kun je dat net zo goed ook nog even oppimpen zou ik denken, maar zo vind ik het ook mooi.
De flacon van 20 ml, die ik eerst had, is uiteraard een slagje kleiner, maar heeft ook alleen maar rode spetters, en die spetters zijn daar nog wat ‘druiperiger’.

 P1180827_zpsc0da661e.jpg

– Topnoten: zoete sinaasappel, bergamot (een citrusvrucht) en fresia
Maken de geur lekker pittig en fris, maar geven er ook iets delicaats aan.
– Hartnoten: rode vruchten als aardbeien en cassis, en bloemen als orchideeën en rozen
De vruchten geven een sensueel en supervrouwelijke geur. Door de bloemen wordt hij ook een tikje wild en bloemig.
– Basisnoten: ceder- en sandelhout
Ze omhullen de huid met warmte en sensualiteit en zorgen voor een romige basis.
Bron

Wauw, er zit dus best veel in, maar samen is het een lekker geheel. Fris en zoet maar door de basis wordt hij nog een beetje ‘romig’ zoals ze het hierboven noemen. Ik neig al snel naar zoete geuren als ik een parfum uitkies, dus ook dit vind ik een superlekkere geur.
Een belofte van de parfum is dat hij opnieuw zijn geur afgeeft als je hem in contact brengt met water. Volgens mij hebben alle parfums dit wel een beetje, maar hier merk ik het echt. Als je onder de douche stapt of je handen net gewassen hebt ruik je hem weer even extra. Zelf ruik ik mijn parfum eigenlijk alleen bij het opbrengen en zo is het tussendoor ook nog een beetje, leuk dus! (En heel hygiënisch, iedereen gaat nu spontaan zijn handen heel vaak wassen!)

Voor 40 ml betaal je tussen de €20 en de  €25. Dit luchtje wordt (nog steeds) overal wel verkocht, bij de Douglas maar ook gewoon bij de Etos (die is uiteraard wat goedkoper). Ook is er een bodylotion en douchegel van te koop, toen ik hem voor het eerst kocht was dat een setje van douchegel, bodylotion en een flacon van 20 ml.

Kende jij dit luchtje al? Zou je er even aan snuffelen als je in een parfumerie komt of is dit niks voor jou?

Geef een reactie

