Kort tripje naar Duitsland

Mijn tante, oom en en nichtjes passen net zoals wij op in een huis. Zij doen dit niet al te ver weg in Duitsland en wij gingen daar ook ‘even’ heen, ook omdat mijn moeder dan gelijk daar haar verjaardag kon vieren. En de honden gingen natuurlijk ook mee, want die konden we niet alleen laten! Vandaag heb ik een verslagje voor jullie. 


Saar in freakin’ sexy perspectief met daarachter Parel

Woensdag stonden we vroeg op en zaten we om kwart over negen in de auto, met de honden achterin op hun kleden. Het was eigenlijk twee uur en twaalf minuten rijden, maar we konden de afslag niet nemen en dus werd het wel twee en een half uur. En het waren echt zulke saaie stukken, telkens 50 km rechtdoor en daarna pas weer afslaan. Raampjes open voor wat frisse lucht voor de honden – het was best warm – en gaan dan maar. Die Duitsers hebben dat idee ook, man, wat gaan die hárd!
Uiteindelijk waren we er om iets voor twaalf uur. Het huis was oud, oud ingericht met veel prullaria, een oud luchtje, eigenlijk best vies en wij hadden dus best wel zoiets van: oké. Wel heel veel land eromheen, ook nog drie paarden, maar niet om er op te rijden. Er waren daar ook twee honden, een uitvergrote cavia en een iets grotere. Die laatste vond Parel wel leuk, maar als hij Parel aandacht gaf werd dat kleine hondje boos en ging grommen, lol. Gelukkig konden ze het wel redelijk vinden met elkaar. De honden stiefelden gelijk naar binnen om onderzoek te doen, hoe bedoel je nieuwsgierig?


Nieuwe omgevingen vinden ze altijd HEEL leuk, snuffelen en veel harder gaan dan normaal, zo leuk om te zien :’)

Na de lunch gingen we even wandelen, maar het was echt heel erg warm! Mijn zus en ik hadden niet eens slippers bij ons, dus ben ik maar op blote voeten gegaan na het wandelen. ’s Middags heb ik een beetje op WiFi gezeten op m’n mobiel (onbeveiligd netwerk, great!) en gelezen, m’n tante geholpen met een salade maken en ’s avonds gebarbecuet. Na het eten geholpen met paarden eten geven, en toen moesten m’n nichtjes nog naar bed dus was het eigenlijk zo negen uur dat we pas met z’n allen zaten. We hebben nog de film Prime gekeken die wij meegenomen hadden, die was gelukkig leuk en toen werd het dus half 11 en sliep ik zo in.


Lekker duss. En zoveel goedkoper dan in Nederland…

Ik sliep naast mijn moeder op een luchtbed maar sliep ondanks dat wel goed, een paar keer wakker (onder andere om zes uur toen mijn moeder eruit ging, ik was net wakker genoeg om even heel zacht ‘gefeliciteerd’ te fluisteren) maar uiteindelijk pas om 8:40. Lekker! Aangekleed, gemake-upt en toen ontbeten. Na het ontbijt gingen we naar een grote Duitse supermarkt (K+K), daar verkopen ze toch weer andere dingen en dat is altijd leuk. Onder andere zakjes met poeder om vla te maken (dan moet je zelf melk toevoegen en dat is handig voor mijn vader en voorheen ik ook met melkallergie) van Dr. Oetker, dus we hebben weer heel veel ingeslagen en ook nog wat andere lekkere dingen. Bij het bakkertje kochten we broodjes en lekkere dingen omdat mijn moeder dus jarig was, bij een soort van Wibra-achtig winkeltje nog even gesnuffeld (en mijn moeder maakte mijn nichtjes blij met een tasje, how sweet) en toen gingen we de lekkere dingen thuis opeten, daarna weer even wandelen met de honden. Nog wat verstoppertje gedaan met mijn nichtjes (en zus) (en mijn hoofd gestoten aan een bloempot. AUW!) en bij de paarden geweest, en toen gingen we weer naar huis.

 P1180928_zps17ebeeff.jpg
Back in the Netherlands. Gelijk weer veel betere weg ^^

Of nouja, eerst anderhalf uur rijden naar opa en oma (weer heerlijk in slaap gevallen, ook al wilde ik eigenlijk mijn boek uitlezen), daar eten, toen nog 50 minuutjes naar huis en vijf minuten later kwamen mijn opa, oma, oom en vader (die moest nog werken) binnenvallen. Dus nog een gezellige avond gehad met taart, merci’tjes, met zijn allen in de jacuzzi (alleen mijn vader was uiteraard zijn zwemkleding weer vergeten, hmm hij stelt het nu al twee weken uit ~___~). Dus ook dat was een gezellige dag!


Ook niet te vergeten nog zoutjes. Bedankt opa en oma (van wie we ze kregen), ze zijn nu op!

xoxo

Een gedachte over “Kort tripje naar Duitsland

  1. Pingback: Picture it – augustus 2012 #1 | Hesterly

Geef een reactie

