This music takes me to the past

Ik houuu van herinneringen. Echt waar, dat vind ik een van de leukste dingen van het menselijke brein. En dan vooral die waar je zomaar aan denkt door een geur, beeld, of geluid. Muziek is er altijd geweest en vandaag heb ik er een paar uitgepikt waarbij ik echt even terug in de tijd ga.


Bruno Mars – Grenade In de voorjaarsvakantie gingen we op vakantie in Duitsland, in een huisje in zo’n vakantiepark (heeele goedkope aanbieding ^^). Daar zat ook een zwembad bij en toen m’n zus en ik daar doorheen liepen klonk dit liedje door de luidsprekers. En elke keer als ik dit nu hoor denk ik daaraan, echt precies dat moment…


Yes-R – Uit elkaar We gingen op vakantie naar Den Dolder (toen nog Bilthoven) en m’n zus en ik zaten dit liedje ervoor thuis, in de auto op haar mp3 en op vakantie heel de tijd te luisteren. Nu al best wel weer een oldie, maar toch klopt de tekst nog gewoon. (Yes-R & Soesi B – Hey Schatje was toen ook helemaal ‘het’, haha)


Amy Macdonald – This is the life Wooh, Amy MacDonald werd toen ook veel gedraaid. Ik zie me nog zo zitten op dat kamertje met dit liedje…


Maroon 5 ft. Christina Aguilera – Moves like Jagger Deze heb ik heel vaak gehoord omdat ik er een dansje op moest doen voor drama, dus als ik ‘m hoor denk ik gelijk daar weer aan.


K’naan – Waving flag Hier zitten ook leuke herinneringen aan! Groep 8, musical, gezelligheid, afscheid, daar doet deze me aan denken. Shakira – Waka Waka hoort hier trouwens ook wel bij, net zoals Owl City – Fireflies.


Kerli – Walkin’ on air Brr, stiekem is dit liedje echt creepy, vooral die clip. Maar toch stond het de mp3 van mijn zus en als we dan met de barbies speelden en haar mp3 was aangesloten op de radio wilde ik deze altijd. Dat enge spookachtige trok me waarschijnlijk wel aan, haha. Dit liedje doet me dan ook denken aan middagen op de zolder met knieën die pijn doen van de ongemakkelijke houdingen, maar je moet niet denken dat dat ons uitmaakte. Want wij waren die-hards :’)


Blof – Zaterdag Wij luisteren vaak radio 2 en deze werd (wordt? Ik zelf luister namelijk Skyradio of 538) elke zaterdag morgen gedraaid, precies wanneer ik in de auto zat naar zwemles. (Grr.) En daarna was er ook een tijd dat we elke zaterdagmorgen tompouce aten en dat was ook in de buurt van dit liedje.


Iyaz – Replay Hahahaha deze! Ik ben blij dat ik er net nog aan dacht want deze is zooo ontzettend veel gedraaid toen ik in groep 8 zat. Zoveel, dat ik hem op een gegeven moment écht niet meer wilde horen, vooral omdat ‘ie altijd in m’n hoofd zat, en dan ook echt dat ene zinnetje ‘Na na na every day, it’s like my iPod is stuck on repla-a-a-a-ay’. Nu vind ik ‘m wel weer leuk hoor.


Jason Mraz – I’m Yours als laatste. Mijn zus was hier helemaal gek op en ook deze werd veel gedraaid. Nog steeds een heel mooi liedje eigenlijk!

Bi het schrijven hiervan komen er nog zoveel ouwegouwe bij me op, maar die hebben niet zozeer een hele sterke herinnering. Zoals Gabriella Cilmi – Sweet about me, Colbie Caillet – Bubbly, Miss Montreal – Just a flirt, Sara Bareilles – Love song en Kelly Clarkson – Breakaway. En ook de liedjes van Lady Gaga waren toen súper cool :’)
Voor dat dit artikel online kwam, maar ik het al wel geschreven had, kwam ik trouwens een vergelijkbaar artikel tegen bij Teske en ook I’m Yours was bij haar een liedje van haar zus & haarzelf, lol.

Aan welke liedjes heb jij een duidelijke herinnering? Je kan trouwens op top40.nl een datum intypen waarvan jij de top40 wilt weten! Misschien herken je wel liedjes van toen je twee was?

Geef een reactie

