Boek: Oneindig – Rachel Ward

Doordat ik op vakantie ben is het niet handig om een filmpje op te nemen van al mijn boeken. Maar dit boek sprong eruit en wilde ik toch even kort aan jullie laten zien. Bij deze!

 BoekOneindigRachelWard1_zpsdaa7e2c5.jpg

Het is het boek Oneindig, het derde boek in de trilogie van de Deadlineserie. Ik kende de serie nog niet maar wil nu de andere twee boeken ook wel graag lezen! De delen zijn wel heel goed los van elkaar te lezen, je snapt het gewoon en wordt alleen maar nieuwsgieriger naar de andere gebeurtenissen die kort worden aangehaald.

 BoekOneindigRachelWard2_zps7648c85e.jpg

Ik vind de cover heel mooi, met een hele hoop cijfers, dat heeft dan ook veel met het verhaal te maken. Hij is geschreven door Rachel Ward en vertaald (uit het Engels) door Lydia Meeder. Oorspronkelijk getiteld infinity en uitgegeven bij The Chicken House in 2011. Nog een best nieuw boek dus, hij is pas sinds 2012, dit jaar dus, in het Nederlands uitgegeven bij Lemniscaat.

 BoekOneindigRachelWard4_zps15a4dddf.jpg

De achterkant. Het is een toekomstboek wat ik de laatste tijd steeds meer kan waarderen en gaat over Adam (18) die sterfdata en ook hoe ze sterven ziet in de ogen van mensen. Hij wordt achternagezeten door Saul, die hem nodig heeft om te zien welke mensen nog het langst leven. Saul kan namelijk levens stelen, sterfdata omruilen en zo oneindig leven. Maar Adam vindt dit fout en wil niet meewerken, wat aardig wat problemen met zich meebrengt.

 BoekOneindigRachelWard5_zpsb139cf88.jpg

Het boek heeft een fijn lettertype en fijne schrijfstijl. 237 pagina’s, dus geen ontzettend dikke pil en dat vind ik bij zulke spannende boeken ook niet zo erg omdat ik dan vaak zó benieuwd ben hoe het afloopt, en als het dan 500 bladzijden duurt… Ik heb ‘m in de auto gelezen en hij was zo. bloedstollend. spannend! ’s Avonds in bed kon ik ook maar niet stoppen met lezen. Hij is heel vlot geschreven, uit verschillende personen dus je weet alletwee de kanten en nouja. Gewoon echt een óntzettend goed boek.

 BoekOneindigRachelWard6_zpsdf93fa83.jpg

Fragment vanuit Sarah (Mia is haar dochtertje van twee jaar). Uhuh, als dat niet spannend is…

 BoekOneindigRachelWard7_zpseb852deb.jpg

De epiloog vind ik een beetje vaag, maar het is wel fijn om te weten dat alles weer goedkomt. Ik hou wel van pro- en epilogen, vind het meestal wel een goede toevoeging.

Ik raad je dit boek dus heel erg aan, ook als het je in eerste instantie niet aanspreekt. Ik hoop dat ik het nu genoeg heb bejubeld dat je een keer uit je comfortzone stapt en dit boek leest, ik raad ‘m echt heel erg aan!

Ken je dit boek? Lijkt het je wat?

3 gedachten over “Boek: Oneindig – Rachel Ward

  1. het eerste deel is deadline en super spannend maar ik vind wel dat je eigelijk eerst de andere 2 delen moet lezen voordat je deze leest dan begrijp je de relaties tussen mensenn enzo

Geef een reactie

