Foto’s & afbeeldingen opruimen

Op mijn computer sla ik heel veel dingen op. Worddocumenten (samenvattingen, verhalen, recepten etc.) maar ook foto’s en andere afbeeldingen. Het is alleen niet zo leuk als je ze zomaar ergens opslaat zodat je niks meer terug kan vinden. Ik heb me er pas even in verdiept en nu vind ik het mooi opgeruimd. En ja, dat deel ik dus maar weer eens!

In de map ‘Afbeeldingen’ heb ik de volgende mappen. In Adobe staat vrijwel niets, dat heeft met Photoshop Elements te maken, daarom doe ik het maar niet weg. In Foto’s staan allerlei foto’s van personen, dingen, uitjes etc. In Hesterly staan foto’s voor mijn blog. In Photoshop alle creaties die ik puur heb gemaakt omdat ik zin had om te photoshoppen (als ik iets wegwerk op een foto voor mijn blog, zet ik die foto gewoon in Hesterly). In Plaatjes allerlei random plaatjes die ik heb opgeslagen en in Webcam uiteraard alle snapshots van mijn webcam.

Allereerst neem ik jullie mee naar de map Foto’s. Ik heb het ingedeeld in jaar. Per jaar zitten er weer allerlei mapjes in met de titel van de gebeurtenissen, bijvoorbeeld Vakantie Den Dolder. Ten slotte nog een map Random, waarin mapjes zitten als Coco,Vriendinnen, Manege, Vroeger, aangezien die door alle jaren heen zijn.

In Hesterly staan allerlei foto’s die ik op mijn blog heb staan voor het geval ik ze nog een keer nodig heb ofzo. Nu komt dat misschien niet zo heel snel voor, maar ik vind het gewoon wel fijn om ze nog ergens te hebben in plaats van te uploaden en daarna te verwijderen! Ik noem ze vaak naar de blogpost en dan gewoon (1), (2), (3), dat gebeurt vanzelf als je het wilt, lekker makkelijk. Ook heb ik hier weer mapjes: EOTD (Eye of the Day), NOTD (Nail of the Day) en Recepten. Gewoon omdat ik deze makkelijk kan specificeren leek het me handig een apart mapje te doen om ze snel terug te vinden.

Hier een kijkje in het mapje EOTD, inmiddels hebben jullie daarvan hier een blogpost kunnen lezen. Ik heb ze hier op dag, handig omdat ik er elke dag eentje gemaakt had. Ik heb het ook elke keer hetzelfde gedaan: losse foto’s met een naam waarin de kleuren oogschaduw stonden en een collage met de naam die ik had bedacht.

Toen ik nog niet op WeHeartIt zat waar je alle plaatjes makkelijk kan ‘hearten’, sloeg ik ze allemaal nog op. (Die soort van cupcakes links heb ik trouwens zelf nagepixeld op Paint, leuk he :3) Hier heb je de mapjes achtergronden, met plaatjes met een patroon dat doorloopt en mooie, leuke, dezelfde plaatjes met allemaal plaatjes die ik van WeHeartIt af heb (ik had nog geen account), met vaak dezelfde afmetingen.

Hoe doe jij het? Heel geordend of alles door elkaar? Vind je dit handig?

Geef een reactie

