Day in the Future #5

Ondertussen heb ik de twee paprika’s en de rucola al in stukjes gesneden en pak ik twee pakjes rucola. In een kom meng ik alles door elkaar, ook wat pijnboompitjes en pureer ik het nog even met de staafmixer. Daarna maak ik wat inkepingen in de kipfilet en doe het mengsel daar met een lepel in. Geoffrey heeft alle aardappels ondertussen ook geschild en laat ze één voor één in het kokende water vallen terwijl hij de kookwekker zet. Ik pak uit een kastje een ovenschaal, leg de kipfilet erin, doe er nog wat peper en zout overheen en de bouillon eromheen. Daarna schuif ik hem in de oven. ‘Zo, dat is één. Nu alleen nog een salade…Ben zo terug.’ Ik loop weer weg om even later terug te komen met een groene kool, rode ui, grapefruit en een limoen. Uit de groentelade van de koelkast vis ik nog ijsbergsla en de pot geroosterde rode paprika. Geoffrey geef ik de rode ui en geroosterde paprika’s om te snijden terwijl ik me over de sla en de grapefruit ontferm. Als alles gesneden is pak ik een grote kom waar ik wat kool, de sla, de rode ui, grapefruit en de geroosterde paprika’s bij doe. Limoen doormidden, sap erbij en nog wat olijfolie, husselen (dat vind ik altijd nog het allerleukste!) and a salad is made. Samen dekken we de tafel en blijven daar even zitten tot de ovenwekker piept, voor mijn kip en zijn aardappelen, dubbel bingo dus. Ik schuif de kip eruit en neem hem mee naar tafel, terwijl Geoffrey de aardappelen afgiet en ook meeneemt. We dragen alles naar de tafel, scheppen op en even later zitten we te eten. ‘Hmm, lekker,’ mompelt hij, kauwend. Ik grinnik, ‘Inderdaad. Lekker.’

Ik pak met een vork de laatste ananasschijf uit het grilapparaat en leg hem in een schaaltje. Dan schenk ik er nog wat yoghurt op en een schepje honing en schuif de schaaltjes iets naar rechts, waar Geoffrey de pistachenootjes uit hun schildje heeft gehaald en de walnoten een beetje heeft verkruimeld. Hij gooit er een beetje bovenop en ik zet de yoghurt terug in de koelkast en de honing in het keukenkastje. Samen ploffen we op de bank en ik gooi hem een lepel toe. ‘Dankjewel,’ zegt hij en hij werpt me een luchtkusje toe. ‘Niet zo klef!’ protesteer ik – hoewel hij weet dat ik het stiekem best leuk vind. Het tv-programma dat hij net aangezet had omdat hij het zo graag wilde zien, wordt alsnog niet bekeken. Tsja, zo gaat dat af en toe. Kiezen of delen.

‘Hmm… nee, nog iets naar links. Ja, daar.’ Ik schuif iets op naar links en neem mijn pose van net weer aan. We staan buiten in het parkje, ook al zie je daar niet zo veel van aangezien ik voor een bakstenen muurtje sta. Geoffrey is verscholen achter mijn spiegelreflexcamera en maakt foto’s voor een Outfit of the Day voor mijn blog. Want ja, bloggen doe ik nog steeds heel graag! Het begon als hobby en dat is het nu eigenlijk nog steeds, want het is nog leuker geworden – ik verdien er nu ook nog een zakcentje mee. Het is niet dat ik het daarvoor heb gedaan, maar uiteraard zeg ik er geen nee tegen en vind ik het juist heel erg leuk. Ik heb er niet mijn fulltime job van gemaakt, maar werk sinds kort vier dagen in de week en blog een dag. Ook op zaterdag en zondag en in de avonden gaat er tijd in zitten, maar als ik tijd en inspiratie heb gebruik ik die graag om vooruit te schrijven en dan zorgeloos te kunnen genieten als ik een weekendje of avond weg ben. Sommige dingen zijn nu eenmaal makkelijker om samen te doen en gelukkig vindt Geoffrey het heel erg leuk om me te helpen. Hij zet alles nauwkeurig op de foto – make-up, accessoires, details, schoenen, het geheel en geeft me wat aanwijzingen voor leuke poses en blikken. Oh, ik weet nog steeds niet goed hoe ik nou moet kijken. Gelukkig lukt het me tegenwoordig best goed.
Na een kwartiertje heb ik het koud gekregen, want ondanks het zonnetje van vanmorgen is het nog een prille lentedag. Gelukkig heeft Geoffrey genoeg leuke foto’s en lopen we mijn flat weer binnen.

Geef een reactie

