Challenge: Natuurfoto’s

Alweer een challenge, yay! Natuurfoto’s deze keer. Ik verveelde me een beetje en pakte toen het fototoestel om even de tuin in te gaan. Ik heb zomaar wat random dingen gefotografeerd en vond het eigenlijk hartstikke leuk, en ook nog met een aardig resultaat. Als mijn ouders iets kopen doen ze het gelijk goed, zo hebben wij ook een hele goede camera. Hij ziet er gewoon normaal uit (alleen wat dikker, maar geen spiegelreflex) maar is duidelijk van betere kwaliteit dan die dingen van €100 van de MediaMarkt of Kijkshop. Mijn zus en ik mogen hem ook gewoon gebruiken gelukkig. Kijk mee naar wat (grote, sorry voor de slome computers/internetverbindingen onder ons) kiekjes van de natuur!

 P1180612_zps08a55a3e.jpg

Ik val gelijk met deze in huis, de leukste vind ik zelf. Deze bij was druk bezig met de stuifmeeldienst en dat kun je ook nog zien zitten op z’n kontje als je goed kijkt. Echt fascinerend hoe zo’n bij elke bloem binnengaat. De druppels op het blad rechts, waarschijnlijk van regen en anders van Parel/Saar die water had gedronken en toen lekkend naar buiten kwam om bij mij te komen kijken, vind ik ook een leuk detail.

 P1180615_zpsbe1551b7.jpg

Ik vind dat boompje zo’n leuke stam hebben, gewoon echt knalrood! (Oké, dieprood, maar wel een felle kleur en nog met een beetje een metallic glans.) De paarse bloemetjes vond ik er ook leuk bij staan.

 P1180617_zps483f2639.jpg

In een pot stonden allemaal lieve kleine roze bloemetjes, alleen wilde de camera er niet op scherpstellen, net zoals op een klein lief oranje orchideetje. Dit is nog de scherpste foto, maar je ziet jammer genoeg niet dat ‘ie roze is. De knopjes vind ik wel heel schattig.

 P1180616_zps519bace6.jpg

Een of andere onstuimige struik met bloemetjes ofzo, ik vond hem wel wat hebben zo naast die bakstenen. Meer een sfeerbeeld dan een mooi detail, maar alsnog.

 P1180625_zps83de7c5d.jpg

It’s all about the details, een mierennestje (noem je dat nou zo?) tussen de tegels!

 P1180622_zps581c94a2.jpg

Dit was dus één van die foto’s waarbij hij niet scherpstelde op het bloemetje. Mèhh! Maar toch wilde ik er nog zo één hierbij zetten, omdat het ook wel wat had dat je alleen de omtrek vaag zag.

Zo, dit was het! Ik vind fotograferen eigenlijk nog best leuk, dus deze challenge was een goede manier om daarachter te komen. Ik heb by the way over al deze foto’s de autocorrectie van Microsoft Office Picture Manager gegooid, dit doe ik bij bijna alle foto’s die ik hier plaats omdat het de kleuren beter uit laat komen, maar je ziet eigenlijk niet dat het bewerkt is. Dus ik heb ze iets mooier gemaakt dan ze waren, maar vond dat het wel mocht als ik het erbij zeg. 🙂

Maak jij wel eens foto’s (van de natuur)? Welke foto vind je het leukst?

3 gedachten over “Challenge: Natuurfoto’s

  1. Heeyy
    Ziet er leuk uit!!
    Ik vind die met het rooie stammetje wel erg leuk!
    Als ik dit zo zie krijg ik er ook wel zin in!!(ja een beetje veel uitroeptekens, but whatever)
    xxxxx

Geef een reactie

