Inspirerend: bureaus

In ons dagelijks leven komen we superveel dingen tegen. Natuur, dieren, mensen, maar ook materialistische dingen als eten, kleding, kunst, literatuur en ga zo maar door. Naar sommige dingen kun je blijven kijken. Omdat je ze mooi of interessant vindt, of omdat je het stiekem nog niet helemaal snapt. Sommige dingen inspireren je gewoon!

Tumblr_lxrf2k81kj1qgrx29o1_500_large

Zo is dat deze keer bij mij een bureau. Ik heb op mijn kamer best een groot bureau met vijf laatjes waar ook redelijk wat inpast. Er staat een radio op in de hoek en volgens mij is dat het wel, m’n pennenbakjes heb ik in de vensterbank ernaast gezet. Die gebruik ik toch niet zoveel, voor huiswerk pak ik gewoon mijn etui. Mijn laptop staat wel bijna altijd op mijn bureau. ’s Nachts berg ik die wel op, maar als hij aanstaat zit ik altijd achter mijn bureau. Ik vind dit veel fijner werken dan op bed ofzo. Als hij op een tafel staat heb ik zelf tenminste nog ruimte om fatsoenlijk te bewegen, zonder dat dat ding van mijn schoot afvalt. Pas heb ik bij de Ikea een schuine verhoging gescoord, deze heb ik er meestal wel onder. Ik weet eigenlijk niet wat ik nou fijner vind, met zodat hij schuin staat of zonder. Maar dat wijst aan dat het me eigenlijk niet uitmaakt en dat het dus gewoon even fijn is en daarom blijf ik hem maar gewoon gebruiken. Voor lange stukken tekst typen, wat ik regelmatig doe, is het wel fijn voor je polsen, maar daar had ik zonder ook nooit last van. Ik zou wel liever een laptop hebben dan een vaste computer, ondanks dat ik een vaste computer altijd wel iets vind hebben. Een laptop is gewoon handiger omdat je hem mee kan nemen, naar een andere bestemming, op reis of naar de tuin, en dat weegt uiteindelijk toch zwaarder voor mij.

4872646480_3b990e4783_z_large

Op mijn bureau mag sowieso niet teveel prullaria staan. Een paar dingen vind ik oké, maar met teveel kan ik me niet concentreren en stiekem heb ik ‘m het liefst leeg. Of nouja, het is eigenlijk niet dat ik me niet kan concentreren, want daar heb ik nooit zoveel last van gehad, maar ik vind het gewoon vervelend. Als er niets staat is er ook niks om op te ruimen en ook niks van om troep mee te maken, mooi makkelijk dus! Die ordners helemaal rechts zouden dus gelijk verbannen worden naar een kast, tenzij het niet anders kan. Leuke pennebakjes mogen ook nog wel, maar rommelbakjes en losse puntenslijpers: get out of my way! Daarom zijn wat laden wel handig. De takken erboven vind ik wel hartstikke leuk, mits er niet teveel ophangt. Een wit bureau vind ik heel strak staan, maar dat wordt wel snel vies of er komen beschadigingen op en een mooi groot houten bureau vind ik ook wel wat hebben.

Tumblr_ljkfnczgh91qaobbko1_500_large

De mooiste en meest inspirerende bureaus vind ik toch zeker wel die hele grote houten; daarmee is deze post eigenlijk begonnen, omdat deze in de kamer staat waar ik slaap nu ik op vakantie ben. Als dat in je kamer past vind ik het echt een mooi statement. Niet teveel erop en ik krijg al helemaal zin om mijn laptop neer te zetten, rechts wat schoolboeken, links wat dingen om over te bloggen. Een pen en post-its erbij voor wat snelle aantekeningen, ook mijn mobiel zal er ongetwijfeld bijliggen en een glaasje of flesje water of wat anders mag ook niet ontbreken. Zo gaat dat nu vaak ook: ik verzamel de hele middag allerlei dingen als schoolboeken, papiertjes, schriften, pennen enzo en aan het eind van de dag ruim ik het dan allemaal op. Vaak ligt er ook wel een fototoestel en SDkaartje omdat ik foto’s voor mijn blog altijd tegen de groene achterwand maak met een houten ondergrond. Dan moet ik mijn computer altijd wegzetten voor een paar fotootjes, haha.
Mijn bureau zou ik het liefst onder een schuine kant hebben, zodat je die goed benut, of voor een raam zodat je lekker veel licht hebt. Het plaatje hierboven geeft wel een heel fijn beeld met die gezellige groene plantjes, maar aan de andere kant hoef ik ook niet heel de tijd van buitenaf gezien te worden; vanaf mijn raam kijk je nu namelijk uit op een straat. Die is niet erg druk, maar toch. Wat ik wel belangrijk vind is dat je lekker veel licht hebt, dat werkt fijn.

Tumblr_luzcp4xr531r3gmyco1_1280_large

Zo, dit is hoe ik een droombureau omschrijf! Ik vind een bureau wel heel belangrijk, ik kan er persoonlijk altijd goed aan werken. Als ik de plek zou hebben zou ik het dus wel weten! Autsj, ik bedenk me net dat op mijn moeders hobbyzolder precies zo’n mooi groot bureau staat. Ik heb er alleen geen plek voor in mijn kamer en die kamer krijg ik sowieso nooit ^^

Wat vind jij een fijn bureau, of heb je andere meubels die je nog steeds in bepaalde soorten of maten zou willen hebben?

PS: deze post schreef ik al best lang geleden, maar ook Cynthia van MissLipgloss blogde over haar werkplekinspiratie.

Een gedachte over “Inspirerend: bureaus

  1. Nou inderdaad zo’n houten bureau is een mooi idee om hoekjes van je kamer te gebruiken.
    Ik heb die van Oma gekregen,ongevee net zo één als jouw mamma en ik maak er met veel plezier gebruik van al staat het nog wel een beetje vol met spullen.Maar af en toe wat opruimen komt best goed met zoveel lades.Leuk dat je elke keer weer dingen weet te bedenken om over te schrijven.Groetjes,je tante

Geef een reactie

