Day in the Future #6 – The Final!

Intro DITF
DITF #1
DITF #2
DITF #3
DITF #4
DITF #5

‘Ben je al klaar?’ vraag ik en ik plof naast Geoffrey op de bank. ‘Nog twee seconden,’ antwoordt die. De laptop laadt de foto’s in zodat ik zo meteen het kaartje weer kan gebruiken om nog wat foto’s van een paar producten te maken. Hij klikt het kaartje eruit en geeft het aan mij, waarna ik hem weer in de camera stop. ‘Mag ik de foto’s alvast bewerken enzo?’ vraagt hij. Ik twijfel even; hij ziet het en lacht. ‘Oh, kom op, kan je nou nog steeds geen werk uit handen geven?’ Om me niet te laten kennen antwoord ik snel. ‘Eh, nee, je mag het wel doen.’ Stom genoeg voel ik mijn wangen warm en hoogstwaarschijnlijk ook rood worden, dus ik loop snel naar mijn ‘werk’kamer om de producten zo mooi mogelijk neer te zetten, ook nog met een beetje goede belichting. In volledige stilte schiet ik wat foto’s en een halfuurtje later loop ik weer naar de bank toe. ‘Zitten er mooie foto’s tussen?’ vraag ik terloops. ‘Natuurlijk, ik heb ze gemaakt…’ ‘Niet zo arrogant doen hé!’ Ik klim vanaf de achterkant, over de leuning heen, op het plekje naast Geoffrey. ‘Laat eens zien?’ vraag ik, terwijl ik me tegen hem aan nestel.

Om tien uur heb ik Geoffrey uitgezwaaid, heb ik net even een rondje met Iggy gelopen en ben ik weer alleen. Die tijd gebruik ik meestal om even op te ruimen, ik word er heerlijk rustig van en kom al een beetje in de slaapmood. Ik zorg eerst dat de keuken netjes is, daarna ruim ik alle prulletjes op de salontafel en bank op, zorg dat de gang schoon is van de aarde van het parkje die we naar binnen hebben gelopen en zet mijn schoenen netjes. Ik voel dat ik al best moe ben na een hele dag werken en gezelligheid en loop dus naar mijn klein-maar-fijne badkamertje om mijn gezicht te reinigen, voor drie minuutjes onder de douche te staan en me in te soppen met mijn lievelings douchegel. Ik trek mijn superzachte pyjama aan, gooi wat kleren in de was en hang sommige weer terug. Mijn kamer is nog netjes, dus die hoef ik niet meer op te ruimen. Ik bedenk me opeens dat ik de producten die ik heb gefotografeerd nog niet heb opgeruimd, dus loop ik nog even terug om ze in het laatje te doen. Ik vind het fijn om alles op te ruimen, het maakt me rustig en zo kan ik lekker slapen. Een  nieuwe dag start ik graag met een schone lei, of eigenlijk een schoon huis, en niet met de troep van gister. Ik gaap en bedenk me dan dat ik mijn tanden nog moet poetsen. Oja… Dus sleep ik me maar naar de badkamer om een langdurige poetssessie te houden. Leuk vinden doe ik het nog steeds niet.
Ik roep Iggy, waarop hij komt aanwaggelen vanaf zijn plekje. Ik doe het niet altijd, maar als Geoffrey net weg is vind ik dat ik een goed excuus heb om Iggy in mijn kamer te laten slapen. Op of in bed gaat me iets te ver; dat zou ik wel met een kat doen, maar niet met een hond. Daarom de gulden middenweg. Iggy zoekt zijn plekje, ploft neer en sluit zijn oogjes gelijk. ‘Welterusten,’ fluister ik. Ik doe het lampje uit, bid nog even en val dan in slaap.

… En hiermee sluit ik de DITF reeks af! Ik moest mezelf er af en toe wel even toe zetten om verder te schrijven, maar uiteindelijk ben ik toch blij dat ik het gedaan heb, want ik vond het toch wel een leuk projectje. Had ik het gewoon in Word gedaan, dan was ik allang gestopt, maar omdat ik hier mezelf een soort deadline heb gesteld en echt niet wilde stoppen voor het af was, heb ik het toch maar weer mooi gedaan. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen (of heb je het stiekem overgeslagen?) en dat ik het later terug lees met een glimlach op m’n gezicht.

3 gedachten over “Day in the Future #6 – The Final!

Geef een reactie

