Twijfels: boblijn?

Pas publiceerde ik een filmpje over mijn haar en kapsel. Ik vertelde dat ik nu tevreden was met mijn haar, het nog wat wilde laten groeien en later graag een bob wil nemen omdat het mooi bij mijn gezicht past, aangezien dat niet verschrikkelijk langwerpig is maar eerder een beetje vierkant. Maar toen ik het short cut artikel op Girlscene las, begon het toch al te kriebelen. Oh, wat zijn die bobs toch eigenlijk mooi en als het me mooi staat, waarom zou ik dan wachten? Twijfels alom, vandaag deel ik ze met jullie…

Allereerst even de pro’s and cons. Het nadeel van kort haar is dat je er niet veel mee kunt. Vlechten en staartjes passen gewoon niet meer, daar glipt het zo uit. Maar dat had ik eigenlijk toch altijd al niet echt, vlechten kan ik niet zelf en mijn haar is heel dun dus ook niet ideaal om mee te werken. Het voordeel daarentegen is dat het eerder droog is (en je hebt minder shampoo nodig). Ook wel leuk, dus dat zijn geen dingen die me tegenhouden.

 boblijn2_zps79652ea8.jpg

Deze bob spreekt me heel erg aan, maar maakt mijn gezicht denk ik al wel snel lijzig. Ik heb blond haar, wat het ook al een stuk minder pittig maakt, denk ik. Dit is toevallig een momentopname waar haar haar mooi zit, maar ik denk dat het 75% van de tijd voor je ogen valt en mijn haar is heel glad en dun, dus als ik het achter mijn oor zou doen, valt het snel weer naar voren. En dat is echt een no go, want ik hang vaak genoeg naar voren, over schoolboeken bijvoorbeeld.

 boblijn1_zps2213e9bb.jpg

Hier zit wel een klein lokje, dat werkt dan misschien al weer beter. De plukken die voor je ogen zouden kunnen vallen zijn nu subtiel kortgeknipt, maar toch zit het wat mij betreft te schuin langs haar oog. En je ziet dat ze ‘twee’ scheidingen heeft: na haar lok valt het naar achter, en niet opzij. Dat maakt het dus ook al weer wat ingewikkelder.

A lot of confessions to make! Ik vind het bovenste wel heel mooi, zo zonder lok, maar toen ik het er met mijn gezin over had waren ze het er allemaal over eens dat ik dan al het pittige kwijt zou raken en ik heb daar ook niet echt een goed tegenargument voor. Een optie is om de lok die ik nu heb gewoon te houden, maar ik heb daar nergens foto’s van gevonden op internet en het maakt me niet uit dat het ongebruikelijk is, maar ik wil wel dat het leuk wordt. Nu ik erover nadenk denk ik eigenlijk dat het best leuk uitpakt.
Wat ik sowieso wil en heel mooi vind, is dat de voorkant langer is dan de achterkant, een beetje van die lange ‘plukken’. Dat vind ik lekker pittig en dan lijkt het op het eerste gezicht niet gelijk zo kort. Het enige probleem is dat die plukken in plaats van mooi naar binnen, naar buiten gaan staan wat ik ontzéttend lelijk vind denk ik, maar daar is wel wat aan te doen. Qua lengte wil ik geen kippenkontje, maar het mag niet alsnog tot op mijn schouders komen. Het moet dus echt een beetje die boblengte hebben (ook wel logisch als je voor een boblijn gaat :)).

Goed, ik weet nu wel een beetje wat ik wil. Allereerst een boblijn knippen, met de lok die ik nu heb, dan kan ik eerst daar aan wennen en als ik later wil nog wat met m’n lok experimenteren. Het enige wat me wel tegenhoudt, is het feit dat een kort kapsel je iets meer volwassen laat lijken, omdat bijna alle jonge meiden lang haar hebben. Dat mijn haar eraf gaat vind ik niet zo erg, dat groeit wel weer bij (ik denk dat ik nog wel en paar keer switch tussen lang en kort haar). Maar de uitstraling was eigenlijk de enige reden waarom ik er nog even mee wilde wachten en waarom ik nu ook nog twijfel. En dat zal ik ook nog wel even blijven doen… Willen jullie me helpen?

7 gedachten over “Twijfels: boblijn?

  1. Ik zou het gewoon doen, het groeit inderdaad toch gewoon terug en als je het heel erg haat kun je altijd nog extensions inclippen of een muts dragen. Het staat volwassener ja, maar het is ook hoe je het draagt. Als je er een schattig speldje inschuift staat het een stuk jonger. Natuurlijk zit het niet altijd perfect, maar bij lang haar is dat ook niet. Uiteindelijk, als het haar nog goed groeit kun je vanalles doen.

  2. Ik vind het juist heel gaaf omdat het lekker anders is 🙂
    Ik heb zelf ook een pittige boblijn gehad, nog extremer dan op de eerste afbeelding en het stond wel heel tof! Ook hadden ze het heel donker geverfd dus ik zag er wel wat minder ‘lief’ uit 😉
    Nou had ik wel krullen en dat was een heel gedoe, ik moest elke ochtend met de stijltang in de weer. Jij hebt dat gelukkig niet dus dan is zo’n bob al een heel stuk minder werk.
    Als je twijfelt zou ik het misschien nog niet doen, pas als je het helemaal zeker weet 😉 Bedenk wel dat als je een hoge boblijn neemt dit in de winter wat kouder kan zijn in je nek! 🙂 Succes met je besluit!

    • Dat lekkere anders trekt mij ook wel aan ja, eigenlijk omdat bijna iedereen al lang haar heeft. Maar het is ook wel zo dat ik in de zomer het pufheet heb en denk: weg met dat haar! maar in de winter zal dat totaal niet zo zijn… Dus misschien dat ik het na de winter doe ofzo?
      Dankjewel voor je comment in ieder geval!

  3. Het lijkt mij juist wel heel gaaf staan. Het ligt ook echt aan wat voor vorm en soort gezicht je hebt. Mijn gezicht is heel smal en klein, dus daar staat het niet erg mooi bij, maar ik las dat je het al eerder hebt gehad en dat het leuk staan, dus als je het wil, gewoon doen!
    xx – Marlijne

  4. Heyy ,
    Ik heb t gelezen en als ik jou was zou ik t niet (nu) doen.
    Ik heb het vorig jaar ook gedaan, en na een maand had ik heel erg spijt. Nu heb ik mijn haar weer lang, maar het is nog lang niet zo lang als voor het knippen.
    Maar, als jij 100% zeker weet dat je er geen spijt van krijgt, moet je t doen (:

    x veerle

  5. De naam alleen al…. Ik vind het bij bovenstaande ‘modellen’ er ook niet uitzien. Maar ik vind wel dat je je eigen keuzes moet maken. Dus als jij het wel mooi vind gewoon DOEN! Zoals je zelf al zegt groeit het vanzelf weer aan en dan weet je dat het misschien een slechte keuze was.

Geef een reactie

