Challenge: Water Marble Nails, maar dan de mislukte versie

Water Marble Nails, een ontzettend vette techniek om je nagels mee te versieren. Water, drupje nagellak, dat vloeit uit, nog een drupje erbij, nog een stuk of vijf, met een satéprikker een patroontje tekenen, vinger erin, randjes schoonmaken, topcoatje en hup. Zo doen ze dat op die filmpjes op YouTube. Ik kwam er al een keer achter dat het totaal anders gaat en toch wilde ik het weer proberen. Want in plaats van koud water, waarin het gelijk stolt, moest je natuurlijk wel lauw water nemen, en ik dacht dat dat het probleem was. Maar er speelt meer mee – véél meer.

Ik plakte mijn nagels af met plakband, zocht kleurtjes uit, vulde een kommetje met water op kamertemperatuur en begon. Maar het ging weer fout. Of de drupjes vielen als plopjes naar de bodem, of de eerste vloeide ontzettend uit en je zag hem niet meer en er lag zo’n doorzichtige vlies op het water, of ze werden helemaal niet groter, of het lukte een keer en vervolgens had ik een ontzettend grote dikke laag klodders op mijn nagel. Maar ik wilde niet opgeven, morgen nog een poging.

 WaterMarbleNails3_zpse712650d.jpg

Toen pakte ik het nog wat grondiger aan. Twee laagjes wit als onderlaag zodat de kleuren beter uitkomen, olie rond mijn nagel, nagellakjes allemaal van hetzelfde merk (Catrice) en mijn zus, moeder en ik zaten startklaar met druppels aan onze kwastjes zodat het niet eeuwen duurde waardoor de lak al gedroogd was. Over alles was nagedacht, strategieën opgesteld en 1,2,3… Het leek aardig te lukken, maar dat met de satéprikker zorgde nog wel voor wat opschudding en ook was het lastig dat de drupjes naar de rand gingen, want dan is het lastig om je vinger erin te dopen. Maar daar kwam mijn vinger met volle glorie uit het water, met een niet al te dikke laag op mijn nagel… alleen zat er allesbehalve een strak patroon op.

 WaterMarbleNails2_zps6e0fed52.jpg
Hier was het wit er al weer af omdat ik alleen deze er  nog op heb laten zitten, omdat ‘ie het ‘best’ gelukt was. 

Ik vind dit zo ontzettend stom hè! Alles klopte, ik deed het volgens mij goed en ik heb alles geprobeerd. Maar het werd gewoon echt niet mooi. Ik heb nog even wat filmpjes gekeken en ik denk dat ik het nog wel een poging ga geven (is dat een normale uitdrukking?), maar nu ben ik er even klaar mee. Ik hou niet van dingen die mislukken.

 WaterMarbleNails1_zps25ac5689.jpg
De ravage die ik overhield: watjes met nagellak en nagellakremover, een pot nagellakremover, twee satéprikkers, een vies kommetje, een vies plakbandje.

Tips zijn uiteraard welkom. Ik had me er al op verheugd een leuke post te schrijven, stap voor stap, welke nagellak ik gebruikte, het eindresultaat… Maar nu wordt het een klaagpost, haha. Sorry guys! Ik streep ‘m wel weg van mijn lijstje, ik heb me er wel voor ingezet, het is alleen niet gelukt.

Heb jij ervaring met deze techniek van Water Marble Nails? Wat vind je ervan? 

2 gedachten over “Challenge: Water Marble Nails, maar dan de mislukte versie

  1. Blijven oefenen! Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar het ziet er erg moeilijk uit. En ik vind dat ene patroon daar dat je hebt mooi! Precies iets uit je lichaam ^-^ (en ja dat is een compliment nog altijd, ik ben gewoon raar)

  2. Oh, ik weet preciés hoe je je voelt! Ik heb het laatst ook weer geprobeerd, maar het was alweer met bovenstaand resultaat. Echt heel frustrerend, ook al is het maar nagellak. 😉

Geef een reactie

